Personlig assistent på 50% till kvinna i Kristinehamn

Humana AB · Kristinehamn

·

Ansök senast 27 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Nu har vi en mycket bra möjlighet för dig som behöver ett deltidsjobb! Vi tror att tjänsten passar dig som exempelvis pluggar eller har annan deltidssysselsättning. Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna boende i Kristinehamn. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.   Om tjänsten  Kvinnan som du kommer arbeta hos är i 45-50 års åldern och har assistans på grund av fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningarna sätter gränser. Detta innebär att hjälpa henne med vardagliga hushållssysslor samt att planera och skapa struktur i de dagliga aktiviteterna. Du kommer att vara en problemlösare och vägleda henne genom vardagliga situationer som uppstår. Kvinnan har ett stort djurintresse där framförallt hundar ligger henne varmt om hjärtat. På fritiden besöker hon gärna biografen, kyrkan eller en teaterföreställning när tillfälle ges. Så om även du delar hennes intressen ser vi detta som ett stort plus.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiderna är förlagda under dag, kväll och helg samtär till stor del förlagda med delade turer.  Tjänstens omfattningsgrad är 50% och du går på ett tvåveckorsschema som ser ut enligt nedan: V.1 Måndag 07.00-09.30, 14.30-18.30 Tisdag 07.00-09.30, 14.00-18.00 Fredag 07.00-.9.30, 15.00-19.00 Lördag 09.00-15.00 Söndag 09.00-15.00, 19.45-21.00 V.2 Onsdag 07.00-09.30, 15.00-17.30 Torsdag 07.00-09.30, 16.00-19.00 Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övrig ersättning enligt kollektivavtal.   Tillträde: 1 januari eller så snart som möjligt Vem är du?  Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.  Du är initiativrik och en problemlösare. För denna tjänst krävs det att du har:   - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift  - Erfarenhet av liknande roll - Är rökfri Vi ser gärna att du som söker är en kvinna. Är du utbildad undersköterska eller inom pedagogik ser vi detta som meriterande. Att jobba på Humana  Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.   Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.  Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu?  Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.  Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Julia Ceder på julia.ceder@humana.se.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Humana AB

Placering

Kristinehamn

Kontaktperson

Humana AB

Vid ansökan:Ange referens 145385 i din ansökan