Jobbsafari är en del avschibsted logo

Personalplanerare till internationellt bolag

Personalplanerare till internationellt bolag

Adecco Sweden AB · Finspång · Ansök senast 22 feb.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Om tjänsten Som personalplanerare, kommer du att arbeta med att ta emot och analysera förfrågningar om resurs, kompetens och personalbehov, för att sedan allokera korrekt kompetens, resurs och personal mot dina intressenters behov. De intressenter du kommer att arbeta mot varierar, men framför allt kommer ditt dagliga arbete kretsa kring att bistå projektledare och projektledningsgrupper i deras behov av resurser och personal. Dessa ledare och grupper kan vara både interna samt externa mot företaget, vilket kommer innebära gränsöverskridande samarbeten mellan både avdelningar organisationer. Givetvis förväntas du även delta i organisationens förbättringsarbeten. Du erbjuds helt enkelt ett omväxlande arbete i en dynamisk vardag, full med möjligheter. Enbart du sätter dina gränser! I din roll som personalplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Analysera intressenters förfrågningar om kompetens och personalresurser samt tilldela förfrågade resurser efter behov - Skapa inköpsrekvisition vid behov av entreprenör eller annan regional resurs. - Fakturering - Bistå vid allmänadministration - Ständigt arbeta med förbättringsarbeten och vara stöttande mot andra avdelningar Tjänsten som personalplanerare är ett konsultuppdrag (100%) på 12 månader, med start omgående, alternativt enligt överenskommelse. Tjänsten är baserad i Finspång, däremot finns goda möjligheter till distansarbete. Om dig Vi söker dig som är driven, professionell och välorganiserad, med god serviceanda och en fallenhet för problemlösning. Du har lätt för att analysera och bryta ner problem, för att sedan hitta en lösning. Utmaningen i problemlösning är helt enkelt något som motiverar dig. Samtidigt är du även van vid att hålla i gång flera projekt samtidigt, många bollar i luften är vardag för dig. Givetvis är du även skicklig på att kommunicera, skriftligt och muntligt. Troligen har du en bakgrund inom planering och administration, kanske genom arbete eller YH utbildning? Viktigt för tjänsten är: - Minimum gymnasiekompetens (gärna YH utbildning inom administration eller personalplanering) - Erfarenhet av relevant arbetslivserfarenhet (ex administration eller personalplanering) - Välorganiserad och van vid att skapa struktur - Flytande i svenska och engelska (tal och skrift) Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om bolaget Organisationen är ett ledande globalt företag inom teknik, och erbjuder kvalitet, innovation och teknikkompetens i framkant. Organisationen omsätter globalt cirka 75 miljarder euro, i Sverige ca 1,4 miljarder Euro. Vid driftenheten i Finspång och Trollhättan, arbetar idag ca 2000 anställda och verksamheten 6 miljarder kronor. Kärnan i verksamheten är utveckling, konstruktion och produktion sa/mt försäljning av gas- och ångturbiner. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Robin Hermansson via Adecco 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se Välkommen med din ansökan! Sökord: Resurs och personaladministratör till internationellt företag!, Administrative Functional Support Administratör till global kund, Field Service Manpower Planner, Administratör, Personalplanering, Finspång, Adecco, Service Manpower planner, field Service Manpower planner.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Adecco Sweden AB

Placering

Finspång

Kontaktperson

Adecco Sweden AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons