Operativ Koordinator

SOS Alarm · Stockholm

·

Ansök senast 13 sep.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

Din vardag som Operativ Koordinator

SOS Alarm har från november 2016 ett avtal med Region Stockholm där du som Operativ Koordinator utgör en nyckelroll i att säkerställa den operativa driften av Stockholms ambulansresurser. Som Operativ Koordinator är din huvudsakliga uppgift att stödja och samverka med de prehospitala enheterna samt att delta i både den strategiska och operativa planeringen av den prehospitala verksamheten. I arbetet ingår även att samverka med ambulansdirigeringen, prehospitala vårdgivare, myndigheter samt med EKMB och HSF. Vi behöver nu stärka upp vårt team med en operativ koordinator som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Tjänsten är placerad på SOS-centralen i centrala Stockholm. Start enligt överenskommelse, med dygnet runt-tjänst.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig som har erfarenhet inom ambulanssjukvården en roll med övergripande ansvar för ambulanssjukvården i ett team med högt i tak och en härlig kultur. Hos oss på SOS Alarm erbjuder vi våra SOS:are goda utvecklingsmöjligheter och stort ansvar. Hos oss på SOS-centralen i Stockholm är det dessutom alltid nära till skratt och vår kultur är vår styrka.

Vi söker dig
Vi söker nu dig som tidigare arbetat inom ambulanssjukvården och har mycket god kunskap kring de medicinska riktlinjer som gäller. Du är antingen undersköterska med eftergymnasial påbyggnadsutbildning i ambulanssjukvård som ambulanssjukvårdare eller ambulanssjuksköterska. Utöver detta har du genomgått katastrofmedicinsk ledningsutbildning och god kännedom om Region Stockholms regionala katastrofmedicinska plan.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter detta intressant? Då urval och intervjuer sker löpande i denna rekryteringsprocess ber vi dig skicka in dig ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 oktober 2020.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Mari Rauge, Mari.rauge@sosalarm.se.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

SOS Alarm

Placering

Stockholm