Jobbsafari är en del avschibsted logo

Operativ inköpare till kund i Kungsängen

Academic Work · Stockholm

·

Ansök senast 2 maj (56 dagar kvar)

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Letar du efter en ny utmaning inom inköp? Hos vår kund i Kungsängen erbjuds du en familjär och öppen arbetsplats med mycket goda utvecklingsmöjligheter. För den här rollen ser vi att du har minst tre års erfanhet av operativt inköp inom maskinindustri, du är självgående, gillar att ta initiativ och du trivs med breda sociala kontaktytor. Uppdraget kommer pågå i ett år, med goda möjligheter till överrekrytering. Välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Vår kund i Kungsängen söker nu en ny kollega för ett föräldravikariat under ett års tid. Därefter finns goda möjligheter till förlängning/överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

På företaget jobbar ett trettiotal anställda i blandad ålder och könsfördelning. Medarbetarna har stark gemenskap och stämningen är familjär och lättsam. I rollen som inköpare kommer du att tillhöra Inköpsavdelningen som består av tre personer, två inköpare och en inköpsansvarig. Avdelningens huvudsakliga uppgift är att driva, utföra och utveckla operativa & strategiska inköpsaktiviteter.

Du erbjuds
  • Möjligheten att utveckla dina kunskaper inom inköp och bli en viktig del av ett växande bolag. För rätt person finns möjlighet att även få strategiskt ansvar inom inköpsområdet.
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Arbetsuppgifter

I din roll som operativ inköpare är du ansvarig för att leverera inköpsaktiviteter som säkerställer kunders krav på leveransprecision och kvalité. Detta gör du samtidigt som du tar hänsyn till kundens målsättningar/KPI:s som påverkas av inköpsavdelningen.

Du kommer att...
  • Genomföra Inköp efter behov
  • I samråd med inköpsansvarig underhålla ERP med avseende på artikelparametrar
  • Hitta effektivare arbetssätt och system
  • Samarbeta med Sälj, Ekonomi & Operations
  • I samråd med inköpsansvarig avgöra lämpliga leverantörsavtal
  • Ingå i samt bistå projektgrupper inom avdelningen vid viktiga leverantörs-, kund- och interna projekt
  • Hålla organisationen informerad om ledtider från leverantörer
  • Hantera tidigareläggnings/senareläggningsförslag
  • Hantera och ta ansvar för Purchasing mail inkorgen
  • Ansvar för efterlevnad avseende löpande kvalitet, miljö och arbetsmiljöarbete och förbättringar inom området
Vi söker dig som
  • Har relevant utbildning inom området och/eller har minst 3 års erfarenhet inom operativt inköpsarbete som inkluderar prognos och orderhantering
  • Har erfarenhet av att jobba med inköp inom maskinindustri / tillverkare av mobila maskiner/fordon eller liknande
  • Har mycket goda kunskaper Svenska och engelska
  • Har goda kunskaper i Office-programmen och datorvana
Det är meriterande om du har erfarenhet av...
  • Arbete i Monitor/Pyramid eller liknande affärsystem
  • EDI-lösningar
Som person är du...
  • Strukturerad
  • Initiativtagande
  • Självgående
  • Kommunikativ
Vidare är du proaktiv i ditt arbetssätt och trivs med att hantera många bollar i luften samtidigt. Du är självständig samtidig som du tycker om att samarbeta med andra och ser dig själv som en lagspelare.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Uppdraget pågår i ett år, med mycket goda möjligheter till överrekrytering
  • Omfattning: heltid, kontorstider 08-17
  • Placering: Kungsängen. För närvarande sker arbetet hemifrån, men under introduktion sker arbetet på plats på kontoret.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm