Jobbsafari är en del avschibsted logo

Operativ inköpare sökes till Sisource!

Operativ inköpare sökes till Sisource!

Skill Scandinavia AB · Linköping · Ansök senast 13 apr.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Är du en teamspelare med sinne för ordning och kvalitet? Nu har du chansen att utveckla dina kunskaper inom inköp hos Sveriges ledande helhetspartner inom kemikaliehantering. Hos Sisource arbetar du i ett roligt gäng i ett företag som erbjuder frihet och möjligheter att utvecklas. Om företaget Sisource är Nordens ledande helhetspartner inom kemikaliehantering. De jobbar med helhetslösningar inom kemikaliehantering och har flera stora internationella kunder. Verksamheten startades år 2004 och arbetar med att förenkla den krävande och komplexa hanteringen kring kemikaliehantering. På Sisource har de kunskap om hela processen från inköp av kemikalier till hur de ska användas och kasseras för att säkerställa kontroll och trygghet i alla led så att kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Dina arbetsuppgifter Som operativ inköpare är du en nyckelfunktion i Sisource inköpsorganisation. Du ansvarar för att ordrar hanteras effektivt genom hela processen – från inköp till leverans. Mer konkret innebär det att du utför offertförfrågningar, prisuppdateringar och orderläggning. Du för löpande dialog med leverantörer och fraktbolag där du bevakar leveranser, skickar påminnelser, efterfrågar certifikat och dokument samt hanterar reklamationsärenden. Vid sidan av det operativa orderarbetet ingår även administrativa arbetsuppgifter och projekt på inköpsavdelningen. Rollen innefattar breda kontaktytor som ställer höga krav på samarbete, både internt och externt. Med anledning av att flertalet leverantörer verkar på internationell marknad kan resor förekomma i tjänsten. Du ingår i en grupp om 7 personer bestående av inköpare och produktspecialister. Du kommer att rapportera till inköpschefen. Din profil Vi söker dig som har utbildning från yrkeshögskola eller universitet med inriktning mot inköp eller logistik. Du är administrativt skicklig med god systemvana och kunskaper i Excel. Du har med fördel även erfarenhet av serviceinriktat arbete. Andra beskriver dig som en teamsspelare med ett sinne för service och samarbete. Du trivs i ett högt tempo med många kontaktytor. Andra egenskaper som kännetecknar dig är ditt ordningssinne och din förmåga att få saker gjorda. Du känner ägarskap för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete i mål med noggrannhet och hög kvalitet. Då arbetet innefattar internationella kontakter krävs goda kunskaper i både svenska och engelska. Ansökningsförfarande I denna rekrytering samarbetar Sisource med SKILL. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Matilda Ingeson på 013–4958823 alt. matilda.ingeson@skill.se Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skill Scandinavia AB

Placering

Linköping

Kontaktperson

Skill Rekrytering & Bemanning AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons