Onboarding-ansvarig till affärsområdet SAK- och Företagsförsäkring
Onboarding-ansvarig till affärsområdet SAK- och Företagsförsäkring
Söderberg & Partners · Sundsvall · Ansök senast 14 dec.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Lockas du av möjligheten att arbeta nationellt och verksamhetsnära? Har du intresse för försäkringsbranschen och söker en varierad tjänst? Söderberg & Partners söker en driven och hjälpsam onboarding-ansvarig till vårt team inom SAK- och Företagsförsäkringar i Sundsvall.
Tjänsten innefattar onboarding av enskilda medarbetare och team av rådgivare där du fungerar som länken mellan medarbetaren och övriga instanser. Arbetet passar dig som trivs i en nyckelroll där du får vara med och påverka arbetssätt och kvalitetssäkra processer. Som onboarding-ansvarig ser du till att våra nya medarbetare får en bra start. Du kommer exempelvis säkerställa att våra rådgivare får rätt tillstånd och utbildning samt behörigheter. Merparten av arbetet sker på vårt kontor i Sundsvall och till viss del på våra enheter runt om i landet.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt.
Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 130 medarbetare.
Välkommen med din ansökan!
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2020-12-14
Kontaktperson: Matilda Andersson, 072-855 54 56
Tjänsten innefattar onboarding av enskilda medarbetare och team av rådgivare där du fungerar som länken mellan medarbetaren och övriga instanser. Arbetet passar dig som trivs i en nyckelroll där du får vara med och påverka arbetssätt och kvalitetssäkra processer. Som onboarding-ansvarig ser du till att våra nya medarbetare får en bra start. Du kommer exempelvis säkerställa att våra rådgivare får rätt tillstånd och utbildning samt behörigheter. Merparten av arbetet sker på vårt kontor i Sundsvall och till viss del på våra enheter runt om i landet.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt.
- har administrativ erfarenhet och navigerar med lätthet i nya IT-miljöer
- är ansvarsfull, proaktiv och strukturerad
- är effektiv med sinne för detaljer
- är serviceinriktad, och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar
- har goda kunskaper i svenska och engelska
Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 130 medarbetare.
Välkommen med din ansökan!
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2020-12-14
Kontaktperson: Matilda Andersson, 072-855 54 56