Jobbsafari är en del avschibsted logo

Nu söker vi en handläggare till Byggbranschens yrkesnämnd

Nu söker vi en handläggare till Byggbranschens yrkesnämnd

Academic Work · Stockholm · Ansök senast 15 feb.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

På Byggbranschens yrkesnämnds (BYN) kansli i Hägersten sitter ett glatt och prestigelöst gäng som tillsammans arbetar för att säkerställa kompetensen i bygg- och anläggningsbranschen. De söker nu dig som är en administrativ stjärna och som har ett extra gott öga för service. Har du även kunskaper i något av de baltiska språken ser vi detta som meriterande. Är det dig vi söker? Sök tjänsten idag - vi tillämpar löpande urval.

Information om uppdraget

Byggbranschens yrkesnämnds (BYN) arbetar för att det inom bygg- och anläggningsbranschen ska finnas välutbildade och kompetenta yrkesarbetare, som kan utvecklas och anta framtidens utmaningar. Genom att vara tydliga med branschens krav och samverka med gymnasieskolor, vuxenutbildare och företag verkar BYN för en bred och allmänbildande grundutbildning som i kombination med färdigutbildning i företag ger blivande yrkesarbetare de kunskaper och färdigheter som krävs i branschen.

Tjänsten är ett vikariat, du kommer vara uthyrd som konsult via Academic Work. Vikariatet är inledningsvis ett år, men finns möjlighet till förlängning.

Rollen som handläggare hos BYN är en administrativ roll och vi tror därför att du trivs med många bollar i luften. Dina arbetsuppgifter är flera, och du kommer arbeta både självständigt men också i samarbete med kanslichef och andra medarbetare. I din roll har du mycket kontakt med både svensk- och ickesvensk-talande personer, därför är det även viktigt att du har ytterligare språkkunskaper än svenska. Detta kan vara engelska, men vi ser det som meriterande om du talar polska, och/eller ryska.

I dagsläget arbetar fyra personer med administrativa uppgifter inom olika fokusområden och likt dem kommer du i denna roll ha ditt eget fokus och ansvarsområde. Kansliet sitter i ljusa och trevliga lokaler i Hägersten och har mycket att tacka för att de är mindre till storleken; framförallt den familjära och vänliga stämningen som råder men även att det alltid finns någon nära till hands om man vill bolla tankar och idéer. Likt de andra på kansliet rapporterar du till kanslichefen som även kommer se till att du får en bra introduktion och god grund att stå på från start.

Du erbjuds
  • En tjänst med mycket eget ansvar
  • 36,25h arbetsvecka
  • En konsultchef som stöttar dig under hela anställningen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du i huvudsak arbeta med administration kopplat till ett av BYN's verksamhetsfokus: arbeta för att det inom bygg- och anläggningsbranschen ska finnas välutbildade och kompetenta yrkesarbetare. Det kommer med andra ord att vara en bred roll där dina olika arbetsområden kommer ta olika stor plats beroende på period och behov.

Du kommer bl.a. arbeta med:
  • Ta fram erkännande-intyg för personer med utländsk arbetserfarenhet
  • Administrera kompetensprov
  • Arbeta med distansutbildningar
  • Intern service inom BYN
Vi söker dig som
  • Har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av rollen som handläggare/administratör eller motsvarande
  • Har erfarenhet av att ha arbetat med något affärssystem/ärendehanteringssystem
  • Har goda kunskaper i Office-paketet
  • Har god kommunikativ förmåga
  • Talar svenska flytande då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
  • Talar polska, ryska eller något av de baltiska språken
  • Har erfarenet av arbete i VISMA
Som person är det viktigt att du besitter en effektiv och serviceinriktad sida då du kommer att ha många interna såväl som externa kontaktytor och förväntas agera tillmötesgående och lösningsfokuserat. Vidare innebär en stor del av rollen att du ska kommunicera både muntligt och skriftligt vilket erfordrar att du besitter en god kommunikativ förmåga. Då du kommer att växla arbetsuppgifter och fokus på daglig basis behöver du vara strukturerad och även självgående då du självständigt kommer att driva ditt arbete framåt.

Övrig information
  • Start: Januari 2021
  • Omfattning: Heltid (36,25h/vecka), vikariat
  • Placering: Hägersten, Västberga Allé
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons