Nämndsekreterare

Värnamo kommun · Värnamo

·

Ansök senast 18 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035". Välkommen att söka tjänsten som nämndsekreterare/Administratör på Tekniska förvaltningen i Värnamo kommun Nämndsekreteraren är spindeln i nätet i den politiskt styrda organisationen och utgör länken mellan tjänstemän och politiker i förvaltningen. Som administratör ger du administrativt stöd till de fyra avdelningarna på Tekniska förvaltningen. Nämndsekreterare Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll i förvaltningen där du kommer att ansvara för administrationen i nämndsprocessen och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar digitalt genom hela processen där du b.la. har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Du ansvarar för att förbereda, genomföra och efterarbeta sammanträden. I uppdraget får du även vara delaktig i att utveckla en effektiv nämndssprocess och skapa förutsättningar för att nämndsmöten blir bra. I arbetsuppgifterna ingår administrationsutveckling, att ta fram, utreda, följa upp och skriva underlag för beslut inom verksamhetsområdet samt diarieföring och allmän administration. Du kommer även ge administrativt stöd t.ex. ärendehanteringssystem, leverantörsfakturor och löpande uppföljning till de fyra olika avdelningarna på tekniska förvaltningen. Du som söker har ett stort intresse för den offentliga processen samt motivation och förståelse för demokratiska spelregler. Vi ser att du har en mycket stor fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket samt har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Som person har du en god samarbetsförmåga samt är lugn, stabil och serviceinriktad. Du har förmågan att kunna fokusera på rätt saker och kommunicerar på ett tydligt sätt. För tjänsten krävs att du har en högskoleexamen, inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller alternativt inom en annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du har vidare god kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Vi tror att du som söker med fördel har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete och ser det som meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Bifoga personligt brev och cv med din ansökan.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Värnamo kommun

Placering

Värnamo

Kontaktperson

Värnamo kommun

Vid ansökan:Ange referens TF:2020:17 i din ansökan