Jobbsafari är en del avschibsted logo

Mill Controller i Mariestad

Randstad · Mariestad · Ansök senast 29 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Gillar du att lösa problem med din analytiska förmåga, och ser du dig själv som en välorganiserad teamspelare är detta jobbet som Mill Controller någonting för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

I rollen som Mill Controller är man ansvarig för att ta fram underlag och rapporter som ska underlätta beslutsfattandet för produktionsledningen. Man är också en del av teamet inom försäljnings- och driftsplanering där man ansvarar produktionens verksamhetsresultat. Man kontrollerar rörliga och fasta produktionskostnader för fabriken. I arbetsuppgifterna ingår också:

  • Ha en översikt över månads- och årliga budgetplaner.
  • Beräkna kostnad på nya produkter och uppdatera befintliga produkters pris.
  • Benchmarkanalys på produkt nivå och hantering av fortsatta förbättringsprojekt.
  • Kontrollera investeringar och större reparationsprojekt inklusive finansiell motivering.
  • Underhåll av SAP, materialbasdata, nyckeltal och fördelningstabeller.
  • Delta i finans- och kontrollarbeten.
  • Stödja årlig extern revision.
  • Rapportering av produktionsnyckelindikatorer, investeringar, personalkostnader, standardkostnader, avvikelser, etc.
För att lyckas i denna tjänsten behöver du kunna arbeta i team och kommunicera effektivt. Du behöver besitta en problemlösningsförmåga samt kunna hantera stressade situationer som uppkommer. Rollen kräver av dig att du kan arbeta proaktivt, välorganiserat och självständigt samt att du besitter en hög integritet. 

Arbetstider

Heltid, konsultuppdrag till hösten 2021.

Kvalifikationer

  • Magisterexamen i bokföring eller finans.
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av controllertjänst eller likvärdig tjänst.
  • Erfarenhet av produktkostnader i exempelvis systemen SAP, MS Office, HFM. 
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

2020-11-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexander Pihl, konsultchef, alexander.pihl@randstad.se 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Mariestad

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons