Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Grums kommun, Administrativa funktionen · Grums

·

Ansök senast 7 feb.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Den administrativa funktionen är kommunens länk mellan kommunens verksamheter och den politiska organisationen. Kommunens fyra miljö- och hälsoskyddsinspektörer är organiserade under den administrativa funktionen med den administrativa chefen som närmsta chef. ARBETSUPPGIFTER Som miljö- och hälsoskyddsinspektör kommer du i huvudsak att arbeta med kontroll inom miljö- och hälsoskyddsområdet. Dina huvudarbetsuppgifter kommer att ha inriktning mot livsmedelstillsyn. Därutöver innebär arbetet uppgifter inom miljöbalken samt övriga uppgifter inom arbetsfältet. I samband med nyrekryteringen kommer en översyn av behovsanalysen och tillsynsplanen att göras då du får möjlighet att vara med och utforma arbetet. Du arbetar också med övriga miljö- och hälsoskyddsinspektörer inom den administrativa funktionen med förekommande arbetsuppgifter samt deltar i nätverksmöten och samarbetar med andra kommuner. Våra miljö- och hälsoskyddsinspektörer arbetar i EDP Vision. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av miljöbalkstillsyn i kommunal verksamhet och erfarenhet av livsmedelstillsyn. Du har god samarbetsförmåga, tar egna initiativ, har lätt för att utrycka dig i tal och skrift samt god förmåga till självständigt arbete. Som person kan du ställa krav, är tydlig och kan fatta beslut, men är samtidigt lyhörd i rollen som myndighetsutövare. Du besitter en god social kompetens och i en rådgivande roll kan du på ett professionellt sätt förmedla information. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Din förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift är god. Giltigt B-körkort är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Grums kommun, Administrativa funktionen

Placering

Grums

Kontaktperson

Grums kommun

Vid ansökan:Ange referens A999453 i din ansökan