Jobbsafari är en del avschibsted logo

Medlems- och lojalitetsansvarig

Sveriges Annonsörer · Stockholm · Ansök senast 29 maj

Heltid · Vikariat

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Skulle du vara intresserad av att jobba med att aktivera och engagera medlemmar, men också övertyga potentiella medlemmar om fördelarna med ett medlemskap i Sveriges Annonsörer? Och dessutom vara med och utveckla våra medlemsresor? Vår fantastiska Camilla ska gå på föräldraledighet i september. Camilla är navet i Sveriges Annonsörer, hon har kontinuerlig kontakt med våra medlemmar, driver våra nätverk och stöttar oss i vår utveckling av värdeskapande erbjudanden.

Om tjänsten

Vi söker nu dig som är intresserad av att utveckla relationer med medlemmarna med fokus på att aktivera och engagera dem i våra olika aktiviteter, som gillar att kontakta både befintliga och potentiella medlemmar men också är intresserad av att utveckla våra medlemsresor och hur vi kan effektivisera och automatisera bearbetningen. Tjänsten är ett vikariat på minst ett år med start i mitten av augusti 2021.

Som medlems- och lojalitetsansvarig på Sveriges Annonsörer kommer du ha en central och viktig roll för hela verksamheten. I rollen ingår ansvar som:
  • Bearbetning av potentiella medlemmar enligt ABM-upplägg
  • Onboarding av nya medlemmar
  • Aktivering av befintliga medlemmar
  • Ansvarig för våra nätverk – planera och säkerställa genomförande av befintliga nätverk, utvärdera uppstart av ev nya nätverk samt hantering av vår digitala nätverksplattform Slack
  • Utveckling av vår "member experience" och våra medlemsresor
  • Implementering av nytt CRM/MA system samt utveckling av användandet av det nya systemet
Förutom ovanstående är du en viktig del i utvecklingen av våra medlemserbjudande då du sitter på förstahandsinformation från medlemmarna kring deras behov och respons på befintliga erbjudanden.
Du rapporterar till VD och jobbar i tät samverkan med hela teamet på Sveriges Annonsörer.

Om dig

Du behöver både gilla att ha direkt kontakt med potentiella och befintliga medlemmar men även ha strategisk höjd att kunna utveckla processer, medlemsresor samt implementering av system. Vi tror att det är bra om du har tidigare erfarenhet av säljarbete, CRM, customer experience och även gärna viss kunskap inom CRM-system. Du trivs i att snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och är strukturerad och noggrann. Som person har du god kommunikationsförmåga och är duktig på att samarbeta. Du är en problemlösare som lätt kan identifiera och hitta lösningar.

Du är genuint intresserad av människor och våra medlemmar i synnerhet. För oss är det en självklarhet att du är serviceinriktad och alltid sätter medlemmen i fokus. Du är bra på att kommunicera med andra, både på svenska och engelska, i tal och skrift.

Då vi är en liten organisation värdesätter vi din personlighet högt.

Kontakt

Frågor om tjänsten samt ansökningar mailas till anna.eklund@annons.se. Urval sker löpande. Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum så ansök idag!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Sveriges Annonsörer

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Anna Eklund

anna.eklund@annons.se070-7971300

Dela jobbannonsen

Anmäl annons