Lönesamordnare med systemansvar

Mönsterås kommun, Kommunledningskontoret · Mönsterås

·

Ansök senast 30 sep.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Mönsterås kommun ligger vid kusten mitt i Kalmar län och vi har cirka 13 400 medborgare att ge en god service till. Här finns regionens bästa företagsklimat, och vi är stolta över att rankas som en av landets bästa kommuner när det gäller allmänhetens och företagens syn på kommunal service och handläggning av ärenden. Mönsterås kommun är kommunens största arbetsplats med över 1 400 medarbetare. Vi är en trygg arbetsgivare och en mindre kommun. Det gör att du har nära till både medborgare, kollegor och beslutsfattare, och du får vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Det är viktigt för oss att vara en attraktiv arbetsgivare och vi erbjuder flera olika personalförmåner, bland annat länets högsta friskvårdsbidrag, och strävar efter att varje medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. I personalavdelningen ingår fyra delar; lön, HR, folkhälsa och arbetsmarknadsenheten. Fem personer arbetar med de olika delarna av löneprocessen varav en person arbetar som lönesamordnare med systemansvar och det är denna person som vi nu söker. ARBETSUPPGIFTER Rollen som lönesamordnare innebär att du leder det dagliga arbetet inom lönedelen av personalavdelningen. I rollen ingår också att du är systemförvaltare för vårt löne- och HR-system. Ditt arbete kommer att omfatta stöd till löneadministratörerna för att upprätthålla avtalsändringar. Du kommer också göra systemändringar och systemunderhåll i samarbete med vår IT-avdelning och vidareutveckla personalsystemet, som i dagsläget är Heroma, skapa rapporter och genomföra kvalitetssäkring. Du är också en självklar del i det gemensamma arbetet med support och rådgivning till chefer och administratörer i hela organisationen. Andra arbetsuppgifter kan också förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning av HR-/lönesystem. Du har erfarenhet inom löneadministration och det är särskilt meriterande om du har erfarenhet från systemförvaltning av ett kommunalt lönesystem samt kunskaper inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden. Det är meriterande om du även har jobbat med löneadministration i Heroma. Önskvärt är också att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter, t.ex. inom automatisering och effektivisering av löneprocessen. Tjänsten kräver även goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du som söker har ett starkt utvecklingsperspektiv och ser möjligheterna inom digitalisering. Med hjälp av din kompetens bidrar du till att hitta digitala och automatiserade lösningar på våra processer. Du har lätt för att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och behåller lugnet i stressade situationer. Det är viktigt att du agerar självgående och initiativtagande. Du har en god kommunikativ förmåga och kan anpassa språket efter situation. God förmåga att samarbeta är mycket viktigt då en stor del av ditt arbete handlar om att ta fram nya förbättrade arbetssätt i nära samarbete med verksamheterna samt ge support till våra användare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Mönsterås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Mönsterås kommun, Kommunledningskontoret

Placering

Mönsterås

Kontaktperson

Mönsterås kommun

Vid ansökan:Ange referens A973851 i din ansökan