Jobbsafari är en del avschibsted logo

Lönekonsult

Skellefteå kommun, Support och lokaler · Skellefteå · Ansök senast 28 aug.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det. Vi söker nu en serviceinriktad lönekonsult som vill bli en del av ett team där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra. Lönecenter är en central samordnad enhet som tillhandahåller tjänster kopplat till löneadministration. Vi ger professionell och hög service inom löneområdet samt säkerställer att rätt lön betalas ut i rätt tid till alla medarbetare. Varje månad levererar vi cirka 10 000 löner. Med digitaliseringens möjligheter arbetar vi nu aktivt med robotisering, automatisering och effektivisering av lönehanteringsprocessen. Resan är bara påbörjad! Vi arbetar i den aktivitetsbaserade delen av Stadshuset och är ett team som hjälps åt och stöttar varandra, men framför allt har vi riktigt kul på jobbet! Vi ser fram emot att välkomna en ny stjärna till oss! ARBETSUPPGIFTER Som lönekonsult arbetar du med registrering och kontroll av anställnings- och löneuppgifter i lönesystemet. Du arbetar nära kunderna samt ger stöd och support i lönefrågor. Som lönekonsult besitter du en viktig spetskompetens, vilket innebär att du förväntas kunskapshöja och skickliggöra kunderna genom att bland annat hålla utbildningar samt utveckla rutiner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med lämplig utbildning och som tidigare arbetat i någon form av stödfunktion, exempelvis inom schema, lön eller bemanning. För att lyckas i rollen krävs det att du har en analytisk förmåga och kan bedöma rimlighet i värden. Du använder dator och digitala verktyg obehindrat och kan snabbt sätta dig in i nya system. För att arbeta som lönekonsult krävs att du kan göra dig förstådd på svenska både skriftligt och muntligt i kontakt med kunder och kollegor. Som person är du serviceinriktad och gillar att bygga goda kundrelationer. Du har lätt för att samarbeta med andra personer, är flexibel och har förmåga att anpassa dig efter ändrade omständigheter. För att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och välorganiserad samt kan prioritera och jobba mot deadline. Du arbetar självständigt och tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du delar kunskap med dina kollegor. Vi förväntar oss även att vår nya medarbetare är nyfiken och aktiv i den förändring som pågår i och med digitaliseringen av lönehanteringsprocessen. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skellefteå kommun, Support och lokaler

Placering

Skellefteå

Kontaktperson

Skellefteå kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons