Jobbsafari är en del avschibsted logo

Lönehandläggare

Administrativa avdelningen · Åsele

·

Ansök senast 24 jan.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Åsele kommun är en trygg arbetsplats för dig som vill vara med att skapa ett bra samhälle. Här får du chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Åsele. För att trivas och leva i Åsele tycker du att vacker natur övervinner stadspuls. I Åsele finns prisvärda boendealternativ, fri parkering, inga köer och möjlighet till att ha ett rikt fritidsliv. Det som lockar besökare till Åsele, förutom den fina naturen, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges allra största marknader. Åsele kommun söker Lönehandläggare En av våra lönehandläggare ska nu ta sig an ett nytt och spännande uppdrag som pensionär och vi behöver därför förstärka vår avdelning. Arbetsuppgifter I rollen som lönehandläggare kommer du bl.a. att se till att våra administrativa rutiner kring lönehandläggning fungerar som de ska. Du kommer att sköta de löpande administrativa arbetsuppgifterna och se till att inrapportering m.m. sköts i tid så att alla våra medarbetare får sin lön i rätt tid, på rätt sätt och med rätt belopp. Du kommer vara ansvarig för ett eller flera områden och dess lönehandläggning. I arbetsuppgifterna ingår även att vara kontaktperson i lönefrågor gentemot våra chefer och medarbetare ute i verksamheterna. Du arbetar tätt tillsammans med den andra lönehandläggaren och ni styr upp ert dagliga arbete tillsammans. HR-Strateg finns som stöd vid behov, men avdelningen är och skall vara mycket självgående. Du får gärna vara intresserad av att se över utveckling av våra rutiner kring vår lönehantering. Översyn av arbetsuppgifter, rutiner och riktlinjer kring vår lönehandläggning samt utveckling och modernisering av arbetssätt ska finnas med i ditt dagliga tänk. Du har även ett ansvar att hålla dig uppdaterad på avtalsfrågor, samt nyheter inom avtalsrätten och hur vi implementerar dessa på ett bra sätt. Du kommer även att arbeta med framtagande av viss statistik mm. Kvalifikationer Du har en akademisk utbildning med inriktning mot lönehandläggning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Några års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning är en fördel. Har du god kunskap om avtalsfrågor ser vi det som positivt. Det är till din fördel om du har kunskap om Visma, e-Companion, Qlickview, BeSched och KPA pensionssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en kommun och känner till våra kollektivavtal. Som person är Du noggrann, förtroendeingivande och engagerad med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du är duktig på siffror, avtal och har ett professionellt och trevligt förhållningssätt gentemot de du ger service till. Du är flexibel och kan tänka dig att hjälpa till med andra arbetsuppgifter om det skulle behövas vid arbetstoppar och liknande. Förmågan att agera professionellt och med fokus även under stress, ser vi som viktigt. ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning, Heltid. Dagtid. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Administrativa avdelningen

Placering

Åsele

Kontaktperson

Åsele kommun

Vid ansökan:Ange referens 2020/33 i din ansökan