Jobbsafari är en del avschibsted logo

Löneadministratör

SOLTAK AB · Kungälv · Ansök senast 13 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

SOLTAK AB Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster. SOLTAK AB är ett kommunägt bolag. Våra fyra ägarkommuner har lagt över ekonomisk administration, löneadministration samt IT-drift och -support till SOLTAK AB för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster. SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kundkommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Kundkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta. Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande. SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling. Affärsområde Lön består av ca 40 personer som ansvarar för lönehantering, systemförvaltning samt pensionshandläggning för samtliga anställda i de fyra kundkommunerna och bolagen. Vi erbjuder ett arbetsklimat med stor möjlighet att bidra till utveckling och möjlighet att lära av varandra. Vi är ett stort team där det händer mycket och det finns stora möjlighet att utvecklas och fördjupa eller bredda sin kunskap inom olika områden. För att trivas hos oss behöver du gilla förändring då vi ständigt arbetar med att ändra och förbättra våra rutiner och processer. Tjänsten som löneadministratör innebär administrering av löner, kontakt och stöd till medarbetare och chefer i kommunerna. ARBETSUPPGIFTER I arbetet som löneadministratör arbetar du självständigt med löner mot ett antal verksamheter. Du ingår i en gruppering av löneadministratörer som samarbetar inom ett eller flera verksamhetsområden. Du har hand om hela kedjan från registrering av anställning till utbetalning samt intyg av olika slag. I rollen som löneadministratör arbetar du mycket med bevakningar, kvalitetssäkring och stöd till chefer. I tjänsten ingår telefonsupport samt ärendehantering. Vi arbetar i Lön/HR-systemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag. De flesta verksamheter gör sin inrapportering av lönepåverkande händelser i Självservice HR/Lön. KVALIFIKATIONER - Eftergymnasial utbildning med inriktning mot löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av praktisk löneadministration, gärna från det kommunala området. - Du har god datorvana och intresse för att använda lönesystemet på ett optimalt sätt samt stödja självserviceanvändare. - Som person är du utvecklingsorienterad och tycker om att vara med och bidra till förbättringar inom löneområdet. - Erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap, då en stor del av arbetet innefattar kontakt med kund via inkommande samtal. - Du arbetar strukturerat genom att planera och prioritera på ett effektivt sätt. - Du är noggrann, serviceinriktad och analytisk samt van att arbeta mot deadlines. - Du har lätt för att bygga goda relationer och är tydlig i din kommunikation med anställda, chefer och andra myndigheter. - Meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P. Du bör ha erfarenhet av lönearbete från kommunal verksamhet eller annan större arbetsgivare. För att trivas hos oss ska du vara service-och utvecklingsinriktad, noggrann och flexibel. Då vi arbetar i en stor och komplex organisation i ständig förändring är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga samt sträva efter att skapa goda och långsiktiga kundrelationer. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Urval och tillsättning kan ske löpande så lägg in din ansökan redan idag! Provanställning kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

SOLTAK AB

Placering

Kungälv

Kontaktperson

SOLTAK AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons