Löne-& HR Administratör

Best Bemanning & rekrytering AB · Strängnäs

·

Ansök senast 25 okt. (6 dagar kvar)

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker dig med spetskompetens inom löner och HR administration som har engagemang och intresse för ekonomi. Du kommer att arbeta med alla delar som ingår i löneområdet:
  • Löpande rapportera och genomföra avstämningar av löner
  • Administrera schemaläggning och schemaförändringar
  • Stödja såväl medarbetare som arbetsledare i lönerelaterade frågor
  • Hålla kontakt med myndigheter
  • Hantera nyanställningar och övrig HR-administration
Du kommer att vara en del i den centrala ekonomifunktionen och ha en kompletterande roll inom flera ekonomiska arbetsuppgifter. Du kommer även hantera HR frågor och administration som rör personal. Vi tror att du trivs med den helhetsrollen mellan ekonomi och HR, samt att du trivs med att arbeta med människor.

Din huvudsakliga stationeringsort är på träförädlingen i Sandåsa, Strängnäs, men i din roll som Löne-&HR Administratör ser vi det vara värdefullt att närvaro finns även på anläggningarna i Åkers Styckebruk och i Katrineholm.

Din profil

Du har utbildning och/eller arbetserfarenhet inom lön och ekonomi samt erfarenhet av att arbeta med personalfrågor. Som person är du ansvarsfull, positiv och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat och systematiskt.

Du trivs i en händelserik omgivning och tycker om nya utmaningar. Du har en känsla för service och arbetar lika väl i grupp som på egen hand.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av personal – och lönesystemet Agda samt ekonomisystem likt Hogia och/eller Visma.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Best Bemanning & rekrytering AB

Placering

Strängnäs

Kontaktperson

016-400 99 10