Larmplanerare

Göteborgs Stad · Göteborg

·

Ansök senast 30 sep. (4 dagar kvar)

Om arbetsplatsen
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

Arbetsuppgifter
Är du en utåtriktad och van administratör som vill vara med och bidra till att våra automatlarmsanläggningar ute hos kund fungerar optimalt? Är du även nyfiken och har ett genuint intresse för hur saker och ting fungerar? Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Hos en arbetsgivare som drivs av att skapa ett tryggare samhälle? Då håller vi tummarna för att vi matchar med varann! Vi på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver nu din administrativa erfarenhet liksom erfarenhet av kundmöten och vana att hantera flera uppgifter parallellt. Du kommer att vara en viktig spelare med kontinuerliga kundkontakter och ha ansvar för att både kontrollera nya automatlarmsanläggningar, ta emot och hantera felanmälningar samt hantera externa nycklar och passerkort. I arbetet ingår även uppdatering av objektsinformation och att ta foton. Som larmplanerare och medarbetare på Radio- och larmenheten arbetar du i nära samarbete med både larmadministratörer och tekniker. Som person är du välorganiserad och din säkerhet i rollen gör att du självständigt planerar ditt arbete och ger god service. Din goda samarbetsförmåga och ditt positiva sätt gör att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.

Kvalifikationer
Du behöver ha * gymnasieexamen med administrativ alternativt teknisk inriktning eller motsvarande * minst 3 års erfarenhet av administration och kundkontakter där man hanterar flera uppgifter parallellt * datorvana av Outlook, Word samt Excel * B-körkort * god svenska i tal och skrift. Vi ser även gärna att du har * kunskap om automatlarm * utbildningen Tillsyn och annan olycksförebyggande verksamhet A (MSB).

Övrigt
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa, liksom ett säkerhetssamtal då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret. Intervjuer är planerade under vecka 41 och 42, men kan även ske löpande efter behov.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Göteborgs Stad

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Björn Urbach

031-384 48 61