Larmoperatör på heltid
Larmoperatör på heltid
Sector Alarm AB · Göteborg · Ansök senast 17 okt.
Heltid · Tillsvidareanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Vi söker inte vem som helst, vi söker dig som vill arbeta på en av Sector Alarms viktigaste avdelningar – vår larmcentral. Vi söker nu en Larmoperatör på heltid så spana in beskrivningen nedan och skicka in din ansökan redan idag!
Att arbeta på larmcentralen
Larmcentralen är kontorets kärna, det är här vi kan hjälpa våra kunder som är utsatta för direkt fara. Vi är experter på kundservice och att ge god service är alltid i fokus.
Du kommer:
Vem är du?
Vi ser att du har god erfarenhet av serviceyrken där du är van att hantera kunder och lösa problem. Du är trygg med att använda datorn och telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Vi tror på våra medarbetares potential att utvecklas och därför är dina värderingar och personliga egenskaper lika viktiga som din formella kompetens. Som person är du:
Pålitlig, du är kort och gott en kollega att lita på!
Effektiv, samtidigt som du utför ditt arbete med stor noggrannhet.
Trygg, då du har förmågan att behålla lugnet trots många bollar i luften samtidigt.
Utöver detta förutsätter vi att du:
Sector Alarm präglas av en stark kultur där vi gillar att göra saker tillsammans. Larmcentralen är verksam dygnet runt, året runt, så givetvis ser vi till att trivas tillsammans. Vi tror även på att rätt förutsättningar är en nyckelfaktor till att prestera på topp. I larmcentralen är det viktigt att göra rätt och våra rutiner för hur vi agerar ska sitta i benmärgen, du kommer därför få en gedigen utbildning när du startar hos oss. Utöver detta erbjuder vi företagshälsovård, friskvårdsbidrag, och deltagande i olika lopp och lagtävlingar. Vi har också regelbundna afterwork-aktiviteter så som beachvolleyboll, bowling och quizkvällar. Vi har fantastiskt roligt på jobbet och är en stabil arbetsgivare som ger dig möjligheten till att påverka och utvecklas!
Ansökan och rekryteringsprocessen
Vad roligt att du vill söka tjänsten på vår larmcentral! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
Mottagen ansökan (här befinner du dig snart!) - Behandling av din ansökan - Telefonintervju - Förstaintervju - Andraintervjuer - Referenstagning - Beslut
Vi tar inte emot några ansökningar över mail men har du några frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid, ottilia.porselid@sectoralarm.se eller 0733 75 94 07. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi kommer i den här rekryteringsprocessen använda oss av tester. Vid dessa tester behöver du vara tillgänglig och kunna komma till oss.
Att arbeta på larmcentralen
Larmcentralen är kontorets kärna, det är här vi kan hjälpa våra kunder som är utsatta för direkt fara. Vi är experter på kundservice och att ge god service är alltid i fokus.
Du kommer:
- Hantera samtal i samband med larm – såsom brand, inbrott eller driftstörningar.
- Ansvara för att sätta in rätt åtgärd till varje händelse
- Agera kundsupport och utbilda våra kunder i våra larmsystem
- Sköta uppföljningar av skarpa händelser
Vem är du?
Vi ser att du har god erfarenhet av serviceyrken där du är van att hantera kunder och lösa problem. Du är trygg med att använda datorn och telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Vi tror på våra medarbetares potential att utvecklas och därför är dina värderingar och personliga egenskaper lika viktiga som din formella kompetens. Som person är du:
Pålitlig, du är kort och gott en kollega att lita på!
Effektiv, samtidigt som du utför ditt arbete med stor noggrannhet.
Trygg, då du har förmågan att behålla lugnet trots många bollar i luften samtidigt.
Utöver detta förutsätter vi att du:
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Är prickfri i Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Bakgrundskontroll kommer genomföras både vid telefonavstämning och även en grundlig kontroll i enhet med Säkerhetsskyddslagen (1996:627)
Sector Alarm präglas av en stark kultur där vi gillar att göra saker tillsammans. Larmcentralen är verksam dygnet runt, året runt, så givetvis ser vi till att trivas tillsammans. Vi tror även på att rätt förutsättningar är en nyckelfaktor till att prestera på topp. I larmcentralen är det viktigt att göra rätt och våra rutiner för hur vi agerar ska sitta i benmärgen, du kommer därför få en gedigen utbildning när du startar hos oss. Utöver detta erbjuder vi företagshälsovård, friskvårdsbidrag, och deltagande i olika lopp och lagtävlingar. Vi har också regelbundna afterwork-aktiviteter så som beachvolleyboll, bowling och quizkvällar. Vi har fantastiskt roligt på jobbet och är en stabil arbetsgivare som ger dig möjligheten till att påverka och utvecklas!
Ansökan och rekryteringsprocessen
Vad roligt att du vill söka tjänsten på vår larmcentral! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
Mottagen ansökan (här befinner du dig snart!) - Behandling av din ansökan - Telefonintervju - Förstaintervju - Andraintervjuer - Referenstagning - Beslut
Vi tar inte emot några ansökningar över mail men har du några frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid, ottilia.porselid@sectoralarm.se eller 0733 75 94 07. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi kommer i den här rekryteringsprocessen använda oss av tester. Vid dessa tester behöver du vara tillgänglig och kunna komma till oss.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Sector Alarm AB
Placering
Göteborg