KYC-administratörer sökes till kund i Stockholm!

StudentConsulting · Stockholm

·

Ansök senast 17 juli

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Är du en noggrann och strukturerad person med tidigare erfarenhet inom AML/KYC? Då har vi tjänsten för just dig! Information om uppdraget: Vår kund expanderar just nu avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier. Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete. Kunden söker flertalet KYC Administratörer till en helt ny arbetsgrupp på avdelningen Middle Office.Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig. I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. Som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta följande; *Kontakta kunder och begära in information *Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker *Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig *Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet Detta är ett konsultuppdrag på heltid med uppstart i mitten av augusti och förväntas fortlöpa i sex månader med chans till förlängning därefter. För bästa möjliga uppstart inleds tjänsten med en gedigen introduktion. Detta söker vi: *Har minst 1 års erfarenhet av AML/KYC *Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen *Har goda kunskaper i Office-paketet *Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna *Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och du gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet hos kunden. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

StudentConsulting

Placering

Stockholm