Kundvårdande innesäljare sökes till företag inom accesslösningar!

Framtiden · Göteborg

·

Ansök senast 5 nov.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Har du cirka 2 års erfarenhet av att jobba som innesäljare? Har du ett intresse och en förståelse för tekniska lösningar? Ser du dig själv som en person som har en god känsla för kundvård och är mål- och resultatinriktad? Då söker vi efter dig!

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att per telefon proaktivt kontakta, kundvårda, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig definierad kundbas med syftet att skapa tillväxt, nöjda kunder samt ökad kvalité på kunddata. Rollen har till huvuduppgift att kontakta, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig kundbas samt utöva kundvård i enlighet med projektets uppsatta mål. Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. Du ansvarar för att utifrån kundens unika behov presentera rätt lösningar, skapa offerter och ta avslut på affärer i samråd med din teamleader. Rollen har också ansvar att säkerställa att kunddata löpande uppdateras i företagets säljstödsystem. Som innesäljare ingår du i ett projektbaserat säljteam med tydlig koppling till övrig organisation.

Ansvar och befogenheter
  • Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntad samtalsvolym om ca 40 kundkontakter per dag
  • Att följa upprättad projektplan för att säkerställa kundbearbetning på hela den definierade kundbasen med resultat i fokus
  • Att utöva kundvård
  • Samarbete med teamleader för att effektivt exekvera på de leads och affärer som skapas. Antingen via egen försäljning eller överlämnade till befintlig organisation
  • Skapande och uppföljning av offert i CRM-system
  • Registervård i ERP- resp CRM-system
Din profil

Vi söker efter dig som har mycket god kompetens inom kundvårdande relationer via telefonsamtal med förmågan att effektivt identifiera potential samt har känslan för hur man skapar goda relationer. Du kan samtidigt hantera att ansvara för den dagliga systemadministrationen, uppdatera ERP- samt CRM-systemen under och efter samtal. Intresset och förståelsen för tekniska lösningar vägs är också en viktig del i arbetet. Övriga personliga egenskaper som efterfrågas är strukturerad, målinriktad samt god samarbetsförmåga.

Skallkrav:
  • Minst 3-årig gymnasieutbildning
  • 2-3 års erfarenhet i en säljande roll
  • Flytande i svenska (tal och skrift)
  • Goda kunskaper i engelska (tal och skrift)
  • MS Office
Meriterande:
  • Kunskaper i CRM/ERP-system
  • Erfarenhet av B2B marknad
Villkor

Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid, 100 %

Urval sker löpande! Ser fram emot din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Framtiden

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Sophie Carlborg

0761861235