Kundtjänstmedarbetare

NetOnNet AB · Borås

·

Ansök senast 19 juli

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång. Vill du vara med på vår framgångsresa? Om tjänsten Avdelningen består i dagsläget av ca 40 personer som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon, chatt och mail. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla. Avdelningen har en stor gemenskapskänsla där vi dagligen arbetar med att alla skall trivas och känna sig bekväma i sin roll som kundtjänstmedarbetare hos oss. Vår förhoppning är att du skall vissla när du kommer till arbetet och inte när du går hem. För att kunna ge våra kunder bästa möjliga service är vår kundtjänstavdelning indelad i två team – produkt och eftermarknad. Detta för att vi vill att alla våra kunder skall få hjälp i toppklass samt att du som medarbetare skall få arbeta med det som du är duktig på och trivs med. Varje team har också en gruppledare som du alltid kan fråga om råd och tips. Vi söker dig som är lyhörd, målinriktad och trivs med service, support och försäljning. Inställningen ”vad kan jag hjälpa dig med?” ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon. Hantering av alla förekommande arbetsuppgifter på en kundtjänst, bland annat: • Leveransfrågor • Service- och reklamationsärenden • Produktrådgivning • Telefonförsäljning (ingående försäljning) • Andra förekommande administrativa uppgifter Vem är du? Vi vill att du har minst gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från något serviceyrke och då gärna detaljhandel samt att du är van att sälja antingen över telefon eller i butik. Erfarenhet från hemelektronikbranschen samt ett brinnande intresse för dagens teknik och utveckling är meriterande. Du är en person som är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och vill bidra till en hög trivsel på avdelningen. Struktur, ordning och noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du brinner för att hjälpa kunden. PC-vana och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Även att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom norska är meriterande och har du dessutom erfarenhet från affärssystemet IFS ses även detta som meriterande. Övrig information Placering: Vid huvudkontoret i Viared, Borås Tillträde: Augusti är önskvärt Omfattning: 100% Typ av anställning: Visstid 6 månader, eventuellt med möjlighet till förlängning Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Har du frågor gällande tjänsten kontakta oss på ansokankundservice@netonnet.com

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

NetOnNet AB

Placering

Borås

Kontaktperson

Netonnet AB