Kundtjänstmedarbetare och Norsk Content Writer

ECODI · Tanum

·

Ansök senast 20 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Anslut till ett av Sveriges snabbast växande ehandels-företag. För dig som är intresserad av att bygga långsiktiga kundrelationer.


ECODI AB är ett svenskt företag vars affärside är att snabbt och billigt leverera svenska produkter till hela världen. Under de senaste 8 åren har vi byggt upp en lojal kundkrets som varje år växer sig allt större. I takt med att kunderna ökar så ökar även kravet på kundservice och content till våra sidor.


Därför söker vi nu dig som trivs med att uttrycka sig i skrift, som har struktur, framåtanda och tidigare erfarenhet av att jobba med kundrelationer. Som ehandel servar vi världens alla hörn och måste snabbt kunna tillgodose våra kunder med information kring produkter, leveranser och betalningar för alla möjliga marknader. Vår kundservice är navet i vår verksamhet för att skapa nöjda och återkommande kunder. Och nu vill vi att du är med och förgyller våra kunders tillvaro! Som medarbetare hos oss kommer du även att få jobba med content på norska, därför är det viktigt att du har mycket goda norska kunskaper både i skrift och tal.

Som content writer innebär det att man tar fram texter i form av produktbeskrivningar, artiklar och information till våra hemsidor. För detta krävs ett grammatiskt korrekt språk och gärna lite kreativitet. Även ett plus om man har tidigare erfarenhet från att skriva artiklar till hemsidor eller bloggar.


Kundservice håller öppet mellan 6-18 svensk tid och även vissa timmar under helger. Detta innebär att våra arbetstider skiftar från 6-15, 9-18 och även innefattar viss helgtid. Exakta timmar planeras inom teamet för att passa såväl kunder som medarbetare.


Kundbemötande sker på norska, engelska och svenska via framförallt mail, men kan på sikt även utvecklas till att handla om live-chat eller telefon.


Var ej rädd att be om en hjälpande hand. Vår support är ett litet men sammansvetsat team där man alltid kan bolla frågar med sina medarbetare.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% (6 månaders provanställning med möjlighet till heltid) med placering i Grebbestad. Du ansluter till ett mindre företag med runt 10 anställda, men som just nu växer snabbt. Därmed finns alla möjligheter att utvecklas och ta steg inom företaget. ECODI AB har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.


Om du tycker att denna tjänst passar just dig. Tveka inte att skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev om varför denna tjänst passar just dig. Eftersom engelska är en central del i arbetet så vill vi att ditt personliga brev är författat på samma språk.


Tjänsten kräver

Flytande norska i tal och skrift

Engelska i tal och skrift

Svenska i tal och skrift

Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och datorer

Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundrelationer


Ett plus om du har

Ytterligare språkkunskaper (i bl.a. tyska eller finska)

Tidigare jobbat med kundservice inom ehandel

Tidigare jobbat med sökordsoptimering


Ansökan skickas till careers@ecodi.se. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.


Med vänliga hälsningar,

Ellinor Kyrk

Head of Customer Relations, ECODI AB

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

ECODI

Placering

Tanum

Kontaktperson

Ecodi AB

Ansök via mejl