Kundservicehandläggare till Jönköping Energi
Kundservicehandläggare till Jönköping Energi
Adecco Sweden AB · Jönköping · Ansök senast 15 feb.
Heltid · Visstidsanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Kundservicehandläggare till Jönköping Energi
Om tjänsten
Vi söker just nu en kundservicehandläggare till Jönköping Energi. Som kundservicehandläggare kommer du att ge kunder service, support och individuell anpassad rådgivning mot elhandel. I din roll kommer du att vårda och utveckla långsiktiga kundrelationer, sälja in nya tjänster samt skapa nya kundrelationer. Har du arbetat med fakturahantering tidigare är det bra, likaså om du har arbetat med elhandel. Rollen ställer krav på att du tidigare arbetat inom kundservice/kundtjänst gärna 3-5 år, har du även tidigare arbetat med försäljning ser vi det som ett stort plus. Erfarenhet från arbete med digitala kanaler och sociala medier är meriterande.
Om dig
Du som person bör vara strukturerad, kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Då din roll innefattar både sälj och service bör du ha en hög prioriteringsförmåga och kunna fatta beslut själv. Eftersom din roll består till största del av kundkontakt vill vi att du har ett professionellt bemötande och har förmågan att styra kunden. Vi vill att du är medveten och förstår vikten av CRM-system och är delaktig i utvecklingen av den digitala förändringen i pågående utvecklingsresa gällande hela kundupplevelsen.
Viktigt för tjänsten:
Observera att urval sker löpande vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tobias Plym via Tobias.Plym@adecco.se, alternativt på tel: 0736847820
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Vi söker just nu en kundservicehandläggare till Jönköping Energi. Som kundservicehandläggare kommer du att ge kunder service, support och individuell anpassad rådgivning mot elhandel. I din roll kommer du att vårda och utveckla långsiktiga kundrelationer, sälja in nya tjänster samt skapa nya kundrelationer. Har du arbetat med fakturahantering tidigare är det bra, likaså om du har arbetat med elhandel. Rollen ställer krav på att du tidigare arbetat inom kundservice/kundtjänst gärna 3-5 år, har du även tidigare arbetat med försäljning ser vi det som ett stort plus. Erfarenhet från arbete med digitala kanaler och sociala medier är meriterande.
Om dig
Du som person bör vara strukturerad, kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Då din roll innefattar både sälj och service bör du ha en hög prioriteringsförmåga och kunna fatta beslut själv. Eftersom din roll består till största del av kundkontakt vill vi att du har ett professionellt bemötande och har förmågan att styra kunden. Vi vill att du är medveten och förstår vikten av CRM-system och är delaktig i utvecklingen av den digitala förändringen i pågående utvecklingsresa gällande hela kundupplevelsen.
Viktigt för tjänsten:
- Tidigare erfarenhet kring kundservice/sälj
- Erfarenhet från elhandel
- Självgående
- Hög prioriteringsförmåga
Observera att urval sker löpande vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tobias Plym via Tobias.Plym@adecco.se, alternativt på tel: 0736847820
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Placering
Jönköping