Kundservice - Firstline Support Agent

A3 Allmänna IT - och Telekom AB (PUBL) · Umeå

·

Ansök senast 6 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

A3 är en mäktig mix av IT och telekom som täcker allt från hårdvara och servicetjänster till bredband och telefoni. Vi tycker att det är vettigt med ett personligare företag som vet att mötet är själva grejen. Som lyssnar och bryr sig om att det ska bli bra. Vill du vara med på en spännande resa hos Sveriges tredje största fiberleverantör? Det är nämligen vad vi blir när det nu är klart att A3 och Bredband2 går samman.

Vi förstärker vårt team på kontoret i Umeå och söker nu medarbetare till vår kundservice och support. Du kommer att ingå i ett glatt gäng som har ett genuint intresse för service i en utvecklande och trivsam miljö.


TJÄNSTEBESKRIVNING

Dina primära arbetsuppgifter är att ge våra privatkunder förstklassig service. Du kommer att hantera sedvanliga kundserviceärenden och ge teknisk support till våra kunder. Det finns även möjligheter att arbeta med merförsäljning. Du hanterar våra kunders ärenden främst via telefonsamtal och chatt men även till viss del via e-post där du vägleder och ger kunden en positiv upplevelse av sin kontakt med A3. I arbetet kommer du att arbeta proaktivt med att lyssna in kundens behov och jobba efter verksamhetens uppsatta mål. Som kundservicemedarbetare är du A3s röst ut mot våra kunder och du är en viktig del i vår framgång!

Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en engagerande miljö där du tillsammans med dina kollegor utvecklas tillsammans.


DIN PROFIL

För att lyckas i rollen och trivas på A3 tror vi att du är driven, serviceinriktad, ansvarstagande och en positiv lagspelare som ser en utmaning i att överträffa kundens förväntningar och ge en positiv upplevelse till kunden. Utöver detta krävs det att du har en god datavana och är nyfiken för att lära dig nya saker. Du är en skicklig kommunikatör som kan uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vid stressiga situationer har du förmågan att behålla lugnet och samtidigt leverera service av hög kvalitet. Du är lösningsorienterad och strävar efter att utvecklas och nå mål. Gymnasieutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet är ett krav.

Har du erfarenhet av kundservice, teknisk support eller annat serviceinriktat arbete är det meriterande. Är du intresserad av IT och telecom är det såklart också ett plus.

FÖRMÅNER

Som anställd hos oss ger vi dig goda karriärmöjligheter inom A3 samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Du får också en marknadsmässig lön, ett av Sveriges bästa friskvårdserbjudande samt givetvis avtal och försäkringar som följer med kollektivavtalet.

ARBETSTIDER

Deltid, 80%. Vår kundtjänst har öppet vardagar mellan kl. 08.00-19.00 och helger mellan kl. 10.00-14.00.


ÖVRIGT

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.


#jobbjustnu

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

A3 Allmänna IT - och Telekom AB (PUBL)

Placering

Umeå

Kontaktperson

A3 Allmänna IT - och Telekom AB (publ)