Kommunikatör

Länsstyrelsen i Gotlands län · Gotland

·

Ansök senast 2 aug.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Länsstyrelsen i Gotlands län söker en kommunikatör Länsstyrelsen arbetar på regeringens uppdrag och verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Vår breda verksamhet omfattar miljö-, natur-, kulturmiljö-, näringslivs-, samhällsbyggnads- och landsbygdsfrågor. I dialog med andra aktörer samordnar vi olika intressen och främjar en hållbar utveckling av Gotland. Du kommer att tillhöra Enheten för samordning och stöd där du jobbar i nära samarbete med kommunikationschef, andra kommunikatörer och en grafisk formgivare. Anställningen är på heltid och är en visstidsanställning med önskat tillträde 1 september 2020 och varar fram till den 31 maj 2021. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en erfaren och idérik kommunikatör som vill vara med och vässa länsstyrelsens kommunikativa förmåga. I din roll som kommunikatör jobbar du såväl strategiskt som operativt och stödjer våra verksamheter med intern och extern kommunikation. En del av uppdraget innebär att du kommer att jobba med kommunikativa insatser kopplade till olika projekt, som exempelvis kommunikationsarbetet till naturvården, landsbygdsprogrammet och social hållbarhet. Vi vill att du kan se det kommunikativa behovet och handla därefter. Du analyserar, planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår kommunikationsplanering, rådgivning, press, textproduktion för webb, digitala nyhetsbrev och intranät samt bildbearbetning och formgivning enligt vår grafiska profil. KVALIFIKATIONER - Du har relevant akademisk utbildning, med inriktning mot information, kommunikation, journalistik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. - Du har ett par års erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete. Du är väl förtrogen med webbens alla möjligheter och har god kunskap om sociala medier. - Du har god stilistisk förmåga och mycket god förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift. Du kan skriva lättläst och språkligt korrekt. - Du har dokumenterad erfarenhet av bild- och layoutarbete samt goda kunskaper i programvarorna Indesign och Photoshop. - Förmåga att självständigt initiera, planera, implementera samt utvärdera kommunikationsprocesser. - Goda kunskaper i Officepaketet och Apsis är meriterande liksom erfarenhet av rörlig bild och redigering i Premiere Pro. - Arbete inom offentlig förvaltning är meriterande, liksom erfarenhet av att ha arbetat med tillgänglighetsfrågor. Personliga egenskaper Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Som kommunikatör på länsstyrelsen har du ett nära samarbete med flera verksamheter vilket gör att du behöver vara flexibel och lyhörd för verksamhetens behov. Som person är du kommunikativ och bra på att bygga och upprätthålla goda relationer och har en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är självgående och drivande. Du har ett helhetsperspektiv samtidigt som du också har sinne för detaljer. Du har gott omdöme, integritet, och är en god företrädare för myndigheten. Tempot är stundom högt och det är viktigt att du även i pressade situationer kan prioritera och arbeta strukturerat. Rollen kommer att växla mellan eget ansvar och operativ produktion efter satta ramar. Kontaktpersoner Har du frågor om jobbet så finns Thomas Zielinski, Kommunikationschef tillgänglig vecka 31 på telefonnummer 010-223 93 96 ÖVRIGT Arbetsprover önskas vid eventuell intervju. Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Länsstyrelsens värderingar om människors lika värde. Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Länsstyrelsen i Gotlands län

Placering

Gotland

Kontaktperson

Länsstyrelsen i Gotlands län