Key Account Manager

Sverige · Solna

·

Ansök senast 16 aug. (8 dagar kvar)

Vi är inne i en spännande expansionsfas och stärker upp vår säljorganisation med flera nya roller. Förutom Key Account Manager med ansvaret att skapa merförsäljning och framgångsrika kundrelationer söker vi även Sales Executives och Sales Business Support som kommer ha ett starkt fokus på att utveckla vår affär med nya kunder. Key Account Manager (KAM) Som KAM är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa och utveckla en god affärsrelation och partnerskap med Azets största och mest strategiska kunder. Syftet är att skapa lönsamhet och tillväxt hos både kunden och Azets. I rollen som KAM förväntas du vara aktiv i att välja ut de av Azets största kunder och de med störst potential och för dessa ta fram kundplaner internt samt tillsammans med kund. Du kommer ha en egen omsättningsbudget med ansvar för att denna uppnås. I ansvaret ligger att maximera kundnöjdheten, minimera kundtapp och skapa merförsäljning inom hela Azets produkt-/tjänsteportfölj i Sverige och Norden. Du kommer vara en viktig del i vårt försäljningsteam med ansvaret att ta "säljleadet" vidare när vi tar in nya större/strategiska kunder. Du kommer även ha en viktig roll för våra kundansvariga/leveransteam i nära samarbete med våra viktigaste kunder. Det är en spännande roll där du har möjlighet att som första KAM själv vara med och utforma rollen samt ta fram de kunder och kundplaner som du själv tror mest på. Detta i samarbete med ett gediget säljteam och stöd från ledningsgrupp och övriga organisationen. Vad behöver du för kunskaper och erfarenheter för att lyckas i rollen? *Högskoleutbildning inom ekonomi, data eller teknik *Minimum 5 års erfarenhet av att ha arbetat med kundrelationer inom komplex tjänsteförsäljning *Erfarenhet av att ha ekonomiansvar för en kundportfölj *God kunskap om förhandling och god presentationsteknik *God förståelse för kundrelationer *Flytande engelska i tal och skrift *Mycket god digital kompetens *Vana av värdebaserad försäljning Vi söker dig som organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är ambitiös och ger dig inte så lätt utan går den extra milen för att få till något bra för både kunden och Azets. Du är alert och energisk samt nyfiken på att skapa kontakt och bygga relationer med nya personer. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt med förmågan att se möjligheterna och hur vi tar dessa delar ytterligare en nivå till att utveckla kunden och affären. Låter det här som du? Välkommen med din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta säljchef Helena Lustig på helena.lustig@azets.com

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Sverige

Placering

Solna

Ansök nu