Jobbsafari är en del avschibsted logo

Junior marknadskommunikatör

Skansen · Stockholm · Ansök senast 23 maj

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se På marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar vi gemensamt med att driva utvecklingen av och lyfta Skansens hela verksamhet: djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider. Tillsammans arbetar vi för att befästa Skansens roll som ett besöksmål av världsklass och med strävan att utveckla Skansens erbjudande gentemot gäst och potentiell gäst utan att förlora friluftsmuseets själ. Har du precis avslutat dina studier och är en nyutexaminerad kommunikatör eller marknadsförare? Vill du arbeta på Stiftelsen Skansen marknads- och kommunikationsavdelning med uppdraget att främja en unik plats och verksamhet? Just nu har vi en öppen säsongsanställning till vårt marknadsteam. Uppgift och roll • Arbeta anpassat med kommunikation och marknadsföring utifrån Skansens verksamhet och behov. Djur, natur, kultur, evenemang, event, traditioner och högtider • Leverera gentemot avdelningens satta mål som ska skapa direkta eller indirekta intäkter till Skansen • Producera och publicera innehåll till kanaler såsom nyhetsbrev, intranät, hemsida och sociala medier • Stöd till intern produktion av trycksaker och skyltar • Behjälplig vid mötesarrangemang, boka entrégäster • Avlasta avdelningschef och avdelningen med varierande administrativa uppgifter Kompetensprofil • Formell utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • God marknadsförare med redaktionell kompetens och förmåga att förmedla hela Skansens varumärke • Ha förståelse för att kommunikation indirekt eller direkt ska driva intäkter för att finansiera Skansens kärnverksamhet och uppdrag • Prestigelös, flexibel och ser till att saker händer • Tar eget ansvar för att leverera på uppdraget • Mycket hög på energi och fokus på ett operativt genomförande • Förmåga att ha parallella arbetsuppgifter samtidigt, många med kort framförhållning • Öga för detaljer i text och bild • Förmåga att anpassa arbetsinsats i relation till omvärlden och verksamhetens behov • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Tjänsten följer Skansens verksamhet vilket innebär att både kväll och helgarbete kan förekomma i varierande omfattning. Anställningsperiod: Mitten av juni – augusti, med möjlighet till förlängning. Anställningsform: Säsongsanställning med timlön. Låter detta intressant? Registrera din ansökan med CV och ett personligt brev senast den 23 maj 2021, så hör vi av oss om vi tror att just du passar in hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via epost. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Lisa Larsson, Strategisk kommunikatör: lisa.larsson@skansen.se, 0702-32 28 09 Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsten. Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, boel.recen@skansen.se, ST: Birgitta Jansson, birgitta.jansson@skansen.se, Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skansen

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Stiftelsen Skansen

Dela jobbannonsen

Anmäl annons