Jobbsafari är en del avschibsted logo

Junior Customer Delivery Manager till Cool Company

Junior Customer Delivery Manager till Cool Company

Academic Work · Stockholm · Ansök senast 1 apr.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Cool Company erbjuder sina företagskunder möjligheten att kunna anlita kompetens som de själva valt, utan att behöva anställa själv då Cool Company tar hela arbetsgivaransvaret. Företaget backas av Verdane Capital Holdings och är i en stark tillväxtfas. Vi söker dig som gillar att bidra med lösningar och service i världsklass och önskvärt besitter kunskap inom bemanning, HR eller personaladministration.

Information om uppdraget

Tjänsten som Junior Customer Delivery Manager (Jr. CDM) är en central del i Cool Companys säljarbete mot företagskunder. Du som Jr. CDM agerar länken mellan säljteam, kundsupport och kund där ditt främsta mål är att kunders avtal blir implementerade och säkerställa en god servicenivå. Rollen som jr. CDM agerar som spindeln i nätet gällande kundhantering och leverans. Då du kommer att ha mycket kontakt med kunder så ser vi det som viktigt att du är en kommunikativ och kundorienterad person.

Arbetsuppgifter
  • Implementera kundernas avtal på snabbast och effektivast möjliga sätt, genom täta dialoger med kunder och kundansvariga.
  • Utbilda kunder i Cool companys företagstjänster och tekniska lösningar.
  • Skapa onboarding-texter och introduktionsmaterial för kunden.
  • Agera kontaktperson för företagskunder och hantera varierande ärenden och frågor.
  • Hantera fakturering åt företagskunder genom inläsningar eller manuellt arbete
  • Hantera onboarding av kunders frilansare.
  • Hålla god kontakt med Cool Companys företagskunder för att på bästa sätt leverera en god kundnöjdhet.
  • Vara lyhörd i kontakten med Cool Companys företagskunder och försöka växa kunden med nya tjänster om möjlighet finns.
  • Hjälpa och svara på frågor från kunders frilansare.
  • Analysera Cool Companys kunders möjliga behov och proaktivt arbeta med att förbättra och effektivisera samarbeten.
  • Ha god intern kontakt med kundsupport, ekonomi- och IT-avdelning för att hantera och lösa varierande uppgifter.
Vi söker dig som
  • Minst ett års erfarenhet från servicerelaterat arbete som involverat direktkontakt med kunder
  • Goda datorvanor
  • Mycket goda kunskaper i Office-paketet, framför allt i Excel (du ska exempelvis kunna matcha flikar och arbeta med formatering)
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du
  • Arbetat med B2B från kundsupport eller liknande.
  • Har en eftergymnasial utbildning
Som person är du:
  • Driven
  • Orädd
  • Service-minded
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Tegnérgatan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cool Companys önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons