IT-tekniker / Servicedeskmedarbetare

The Absolut Company AB · Kristianstad

·

Ansök senast 20 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du arbeta för The Absolut Company – en del av Pernod Ricard familjen? Ett företag som genomsyras av värderingarna TAC – Together, Audacious och Committed. Together handlar om att inkludera, samarbeta och visa tillit till våra medarbetare. Audacious handlar om att vara modig, bli onödigt bra och att vara nyfiken. Committed handlar om att visa respekt, vara transparenta och agera med integritet. Läs mer om oss på www.theabsolutcompany.com.

Just nu söker vi en IT-tekniker/Servicedeskmedarbetare till våra anläggningar i Åhus.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Dina arbetsuppgifter

Servicedesk i Åhus ingår i ett globalt team av Servicedeskar. Servicedesken är den primära kontakten för alla slags IT-relaterade ärenden vilket innebär att vara ansiktet utåt mot alla slutanvändare som finns i Åhus, Nöbbelöv, Satelliten och i Hamnen. Du kommer att supportera, utbilda och hjälpa användarna genom att lösa enkla och/eller komplexa IT relaterade problem och leverera en riktigt bra kundupplevelse!

Du har en avgörande roll för den upplevelsen och dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära:

· Support och hantering av applikationer och operativsystem

· Distribuering av mjukvara

· Hantering av användarkonton / Active Directory

· Införande och test av ny mjukvara

· Installation av bärbara och stationära datorer samt tillbehör

· Inköp och distribuering av hårdvara

· Vid behov support och underhåll av skrivare

· Support och hantering av konferenssystem, skärmar, ljud och bild samt övrig teknisk utrustning

· Support och utbildning av BlueJeans och Skype for Business

· Inköp, konfigurering och användarsupport av mobiltelefoner samt fasta telefoner

· Hantering och support av telefonväxel

Din bakgrund

Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom aktuellt område och har du dessutom en eftergymnasial utbildning är det meriterande. Du bör ha några års erfarenhet av en liknande roll. Du har även erfarenhet av att delta i olika typer av projekt som för verksamheten framåt. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. B-körkort är ett krav.

Du som person

För att passa in i rollen krävs att du har social kompetens, tålamod, engagemang och att du är pedagogisk. Dessutom är du innovativ och lösningsorienterad samt van vid att samarbeta med andra kollegor för att utbyta erfarenheter, utveckla, driva samt genomföra förändringar. Det är viktigt att du är en självgående person med ett stort driv som arbetar proaktivt för att bidra till att utveckla och förfina den dagliga supporten. Du kommer att arbeta utifrån ett beredskapsschema vilket ställer krav på tillgänglighet kvällar och helger. Du har beredskap i 7 dagar för att därefter vila i 36 timmar. Beredskapsschemat innebär beredskap var fjärde vecka i dagsläget, men det kan komma att förändras i framtiden.

Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra – Du är TAC – Together, Audacious och Committed!

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Camilla Eriksson, HR Business Partner på camilla.eriksson@pernod-ricard.com

Din ansökan

Om du vill bli en del av vårt Servicedeskteam är du välkommen med din ansökan senast 2020-12-20 via platsannonsen på theabsolutcompany.com/careers. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

The Absolut Company AB

Placering

Kristianstad

Kontaktperson

The Absolut Company AB