Jobbsafari är en del avschibsted logo

IT- supporttekniker till växande Nabo

IT- supporttekniker till växande Nabo

Nabo · Stockholm · Ansök senast 28 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du jobba in-house med IT-support och vara med på resan mot att bli Sveriges största bostadsrättsförvaltare? Nabo är just nu i en spännande tillväxtfas där otroligt mycket är på gång och vi letar nu fler medarbetare inom IT!

Information om kundföretaget
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar Nabo för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat.
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. De ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar - och det har Nabo börjat förändra.

Hos Nabo vill de vara modiga och engagerade. De arbetar mot tydliga mål och driver deras egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att era dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos Nabo kommer du att ta emot och lösa supportärenden via mejl och telefon samt utföra onsite support. Detta innebär att du kommer arbeta nära dina 250 kollegor runt om i landet vilket gör att du kommer ha en varierande vardag med mycket kommunikation och dialog, både på kontoret och digitalt!

Du kommer bland annat att arbeta med:
  • Pre-, on- och off-boarding
  • Ge användarsupport samt användarhantering
  • Beställningar/lager av; datorer/telefoner/abonnemang/periferiutrustning/licenser
  • Inventera över IT-utrustningen
  • Skapa rutiner
  • Utbilda användare
  • Bidra till god nöjd-medarbetar-index, NMI
Vi söker dig som har kunskap inom:
  • Windows
  • Active Directory
  • Office 365
  • Azure
  • Google Workspace/G-suite
Du har tidigare erfarenhet inom supportarbete där du lärt dig hantera och förstå dina kollegors behov av hjälp. Din erfarenhet behöver inte vara inom IT support utan du kan ha arbetat med support på annat håll så länge du har grundläggande tekniska kunskaper inom Google och Microsoft.

Vi kommer såklart värdera dina personliga egenskaper högt då vi tror det ligger till grund för att utföra ett bra arbete inom support. Vi tror därför du är en ansvarstagande, hjälpsam och trygg person som har lätt för att prata med människor oavsett situation. Du är såklart tekniskt intresserad och tycker om att ge andra de tekniska kunskaperna och verktygen för att utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt!

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Urval: Löpande
Kontakt: Lucas Bryggman

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Nabo

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons