Jobbsafari är en del avschibsted logo

IT-supporttekniker till Eslövs kommun

IT-supporttekniker till Eslövs kommun

Eslövs kommun, Serviceförvaltningen · Eslöv · Ansök senast 8 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. Visste du att i Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare? Servicecenter består av Kontaktcenter, digital infrastruktur, Verksamhetsnära IT och Helpdesk. Vi är 21 personer på avdelningen som arbetar med medborgarkontakt, drift av IT-system och infrastruktur, IT-utbildningar, beredskap och användarsupport. I din roll i helpdesk får du fyra andra kollegor varav en arbetar med kommunens telefonilösning. Möjlighet att delta och påverka är stor och det finns stora möjligheter till personlig utveckling. ARBETSUPPGIFTER Som IT-supporttekniker är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt telefon, ärendehanteringssystem och mail. Största delen av supporten ges via fjärrstyrning men till viss del även via besök i verksamheten. De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på fast och mobil telefoni, surfplattor, PC, skrivare, Citrixmiljö och kringutrustning. Du kommer att arbeta med att administrera behörigheter, beställningar, installera och reparera befintlig programvara. I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga arbetsuppgifter i helpdesk. Där kommer du ha en särskild inriktning mot telefoni och jobba nära systemadministratören för kommunens telefonilösning. Som IT-supporttekniker i helpdesk får du möjlighet att hantera ärenden i både 1:st line och 2:nd line. I vissa fall även 3:rd line. I Helpdesk lägger vi stor vikt i att kundleveransen (kundbemötande) ska uppfattas som positiv av våra användare. Att vi i helpdesk arbetar tillsammans och hjälps åt för att bli ännu bättre är en självklarhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för IT. Du som söker har eftergymnasial utbildning inom IT-support eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat inom servicedesk/ IT-support i minst två år de senaste fem åren, där bland annat felsökning på klienter har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av att registrera och hantera incidenter i ett ärendehanteringssystem. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper om telefoni (fast och mobil), surfplattor, Windowsmiljö (Windows 10, Microsoft Office, Exchange, Skype), klienthantering, skrivarhantering samt användar- och datorhantering i ActiveDirectory. Har du genomförd och godkänd ITIL Foundation kurs (v3 eller v4) är det önskvärt. B-körkort är ett krav då On-Site support förekommer. Helpdesk ska alltid vara bemannad under kontorstid vilket ställer stora krav på ansvarskännande, lojalitet och att du kan anpassa dig till ändrade situationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en utpräglad serviceperson samt prestigelös och lösningsorienterad i ditt arbete. Du har enkelt att förmedla dina tekniska kunskaper till personer med varierande IT-erfarenhet, både i tal och i skrift, och förstår vikten av god service. Tjänsten passar dig som är noggrann, har god analytisk förmåga att felsöka och bryta ner problem till mönster och samband och har lätt för att samarbeta och ta till dig nya kunskaper. Du tillämpar specialiserad och detaljerad teknisk kunskap och säkerställer att du själv utvecklar kunskap genom kontinuerlig utveckling. Vi söker dig som vill vara med och utveckla ditt team genom att bland annat uttrycka åsikter, dela information och hålla dig till kärnan i ett argument på ett klart och tydligt sätt. Vidare visar du intresse och förståelse för andra och arbetar för att skapa laganda. Hos oss får du möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Detta kräver att du är driven och tycker om att lära dig nya saker. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Som IT-supporttekniker i Eslövs kommun kommer du bli en del av ett team med engagerade, kunniga och ambitiösa kollegor. Du kommer att få jobba i en social roll, där du guidar kunder på bästa möjliga sätt i våra system. Du har möjlighet att växa i din yrkesroll och vi är måna om våra anställda. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-693 693. Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Eslövs kommun, Serviceförvaltningen

Placering

Eslöv

Kontaktperson

Eslövs kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons