IT-support i början av din karriär?
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 9 apr.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Academic Work söker nu en supportmedarbetare till Aleris. I rollen kommer du att bli en del av ett mindre team under uppbyggnad. Teamet tror att det är genom stort engagemang och driv som man kommer långt i rollen som supportmedarbetare. De värderar dessutom positiv stämning och en god arbetsmiljö högt och har ett tätt samarbete för att gemensamt kunna nå uppsatta mål.
Information om uppdraget
Du kommer introduceras av din närmsta chef som beskrivs såhär av en av hennes kollegor på Aleris: Väldigt anpassningsbar. Hon vet vad hon vill och är tydlig i det, men har alltid med gruppen innan hon går vidare. Hon är väldigt öppen och hennes medarbetare känner att de får tycka och tänka.
För denna tjänst vill vi att du skickar in ett kortare personligt brev där du beskriver:
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att tillgodose beställningar från kundens användare samt att lösa IT-relaterade problem och felsökning av applikationer i samråd med IT-avdelningen.
Du kommer till exempel att;
Vi söker dig som
Övrig information
Information om uppdraget
Du kommer introduceras av din närmsta chef som beskrivs såhär av en av hennes kollegor på Aleris: Väldigt anpassningsbar. Hon vet vad hon vill och är tydlig i det, men har alltid med gruppen innan hon går vidare. Hon är väldigt öppen och hennes medarbetare känner att de får tycka och tänka.
För denna tjänst vill vi att du skickar in ett kortare personligt brev där du beskriver:
- Varför du är rätt person för uppdraget/rollen
- Varför du intresserar dig för Aleris som bolag
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att tillgodose beställningar från kundens användare samt att lösa IT-relaterade problem och felsökning av applikationer i samråd med IT-avdelningen.
Du kommer till exempel att;
- Hantera beställningar, tekniska frågor och felanmälningar som inkommer från bolagets medarbetare via telefon och mail
- Analysera problem och felsöka incidenter i samråd med IT-avdelningen gällande applikationer.
- Agera IT-support gällande felsökning och incidenthantering som kräver en grundläggande förståelse för IT och ett IT-mässigt tänk.
- Vara med och bygga upp en helt ny IT-funktion tillsammans med dina kollegor
- På sikt arbeta on-site då du åker ut till anläggningar för att lösa IT-relaterade problem
Vi söker dig som
- Har ett genuint intresse utav att lära och sätta dig in i nya uppgifter
- Har ett intresse för IT och problemlösning
- Skriver och talar obehindrat på svenska, då det används dagligen i arbetet
- Det är meriterande om du har en IT-utbildning
- Det är meriterande om har jobbat inom kundtjänst, IT-support, eller något likvärdigt tidigare
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid tillsvidare med chans till överrekrytering
- Placering: Stockholm, vasastan
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Silverhusets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm