IT-samordnare

KROKOMS KOMMUN · Krokom

·

Ansök senast 14 sep.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

-Ett jobb med plats för att utveckla och utvecklas

Arbetet består av flera fokusområden som kan förändras över tid. Initialt söker vi kompetens inom funktionerna IT-systemförvaltning och IT-säkerhet, samt IT-samordning för Socialförvaltningen.

IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö, telefoni och bredband. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 12 medarbetare i rollerna IT-samordnare, IT-tekniker och IT-chef.

En dag som IT-samordnare

Som IT-samordnare identifierar du verksamhetens IT-behov, stöttar en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-stödet och IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett verksamhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.

Du agerar som konsult, problemlösare, pedagog och projektledare i samma roll och levererar ett serviceinriktat verksamhetsstöd vid införande, utveckling, förvaltning och användning av IT-miljö, tjänster, system och utrustning. Du gör det genom dialog, samordning och samverkan med kollegor och representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.

Du kommer att ge information, rådgivning och utbildning, beställa, inventera och dokumentera samt planera, utreda och analysera. Du kommer också att driva och kvalitetssäkra införande, utveckling och uppföljning av processer, rutiner, dokument och systemstöd för IT-styrning, IT-systemförvaltning, IT-säkerhet och Informationssäkerhet.

Din kompetens

Du har en IT- eller systemvetenskaplig utbildning på högskolenivå, en bred IT-kunskap och systemförståelse med en flerårig arbetslivserfarenhet inom området, eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i uppdraget trivs du med att ta initiativ, ett stort eget ansvar samt att arbeta självständigt. Du har en god samarbetsförmåga, kan vara divande i ett team och känner dig bekväm med att prata med och inför olika grupper.

Du har ett stort ordningssinne, arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus, samtidigt som du är flexibel, kan se helheten, prioritera och leverera i tid.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för användare ute i organisationen.

B-körkort är ett krav.

Kunskaper och erfarenheter inom följande är meriterande: Projektledning, IT-styrning, IT-systemförvaltning, IT-säkerhet, Informationssäkerhet, riskanalys, IAM, ISO-27001, ITIL, PM3.

Övrig information

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat.

Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

KROKOMS KOMMUN

Placering

Krokom

Kontaktperson

Krokoms kommun