IT Förvaltningsledare (vikariat)

Rikshem · Stockholm

·

Ansök senast 8 juli

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Till vårt kontor i Stockholm söker nu en vikarie för en IT Förvaltningsledare på Digitaliseringsavdelningen, som arbetar mot Projekt/Transaktion/Fastighetsutveckling samt intern- & extern kommunikation. Vikariatet sträcker sig i 6 månader med start i augusti. Rikshem befinner sig i en stark tillväxtfas och tar nu nästa steg i utvecklingen med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Vi kan nu ge dig möjligheten att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag där din insats kommer göra skillnad! Vi erbjuder dig Som Förvaltningsledare IT leder du arbetet för digitaliseringsområdet i samverkan med representanter från Rikshems verksamhet. *Du ansvarar för planering, styrning och uppföljning av utvecklingsarbetet inom digitaliseringsområdet. *Du ansvarar för kontakten med externa leverantörer av IT-system. *Du tar tillsammans med digitaliseringsledaren och verksamheten fram digitaliseringsplaner och budget och du prioriterar, tidsuppskattar, planerar och följer upp IT-aktiviteter inom ramen för planen. *Du samordnar planerade insatser med övriga medarbetare inom Digitaliseringsavdelningen. *Du ansvarar för att tester genomförs. *Du ansvarar för att designförslag och kostnadsuppskattningar tas fram vid ändringar av IT-komponenter, samt för den övergripande planeringen för produktionssättning. Vem är du? För att lyckas i rollen ska personen vara väldigt ansvarstagande, koordinerande och kontaktsökande. En "spindeln i nätet" som är kreativ, tänker utanför boxen och arbetar strukturerat. För att komma in i arbetet snabbt behöver du vara driven, nyfiken och att ha ett stort intresse för ny teknik. Viktigt att du har pondus och en fallenhet att hantera och möta alla olika människor. Du har vana av att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT och förstår kraven verksamheten har på IT och att utarbeta lösningsförslag. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vi ser att du har: *IT-utbildning på högskolenivå alternativt införskaffat motsvarande kompetens på annat sätt. *Minst tre års erfarenhet av affärsmässig IT-nära förvaltning. *Erfarenhet av projektarbete. *God kännedom avseende området Transaktion, Fastighetsprojekt och Fastighetsutveckling alternativt Kommunikation. *God kännedom om PM3 och ITIL. Meriterande: *Erfarenhet som projektledare, förvaltningsledare eller systemförvaltare *Erfarenhet av förändringsledning. *Erfarenhet av att jobba med digitalisering, automatisering och effektivisering av processer. *Erfarenhet från bostadsbranschen. *Erfarenhet från en outsourcad IT-miljö. Varför Rikshem? Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på utvalda orter från norra till södra Sverige. Rikshem arbetar utifrån värdeorden Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Vi på Rikshem strävar efter ökad mångfald och därför söker vi dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vill du bli en av oss? Om det låter intressant så får du gärna ansöka redan idag då intervjuer sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan via mobilen med din LinkedIn-profil.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Rikshem

Placering

Stockholm