Innesäljare/Uthyrare till Vallentuna / Åkersberga
Innesäljare/Uthyrare till Vallentuna / Åkersberga
YRC Rental AB · Vallentuna · Ansök senast 20 aug.
Heltid · Tillsvidareanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Innesäljare/Uthyrare till Vallentuna / Åkersberga
Om tjänsten
Som uthyrare/innesäljare hos YRC hyr ut våra produkter men du är främst den som bygger relationer med våra kunder. Din roll är bred och du är den som ser kundens behov och bemöter dem. Du upprättar avtal, skriver offerter och order samt ser till att upprätthålla YRCs höga service genom hela processen.
Du är den som vägleder kunden till rätt utrustning för jobbet. Du ansvarar tillsammans med dina kolleger för att kundens resa från beställning och leverans till återlämning av hyrda produkter flyter smidigt. Det innebär att ta beställningar, boka leveranser, besiktning vid återlämning samt uppföljning av beställningar och leveranser. Du ansvarar också för att butiken är i gott skick och påfylld. På YRC hjälps vi åt och laget går alltid före jaget – du behöver därför vara öppen för att stärka upp på andra avdelningar vid behov.
Du är den som säkerställer att det ska vara enkelt att hyra maskin hos YRC
Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du är tekniskt lagd och intresserad av våra produkter. Tidigare erfarenhet inom branschen är givetvis mycket meriterande.
Du gillar att ge service och ser värdet av att bygga långsiktiga kundrelationer.
För att lyckas i rollen tror vi att du har lätt för att samarbeta och har vana av att jobba med många kontaktytor, troligen från tidigare roller som innesäljare, kundmottagare eller inom kundservice. Du kan konsten att kombinera flexibilitet gentemot kunden med noggrannhet i det administrativa och du har lätt för att se hur du ska prioritera ditt arbete.
Krav
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - gärna i maskinbranschen.
Körkort med behörighet B som lägst. Mycket meriterande med högre behörighet.
God datorvana och erfarenhet av order/affärssystem.
Språk Svenska / Engelska (läs, skrift och tal)
Om tjänsten
Som uthyrare/innesäljare hos YRC hyr ut våra produkter men du är främst den som bygger relationer med våra kunder. Din roll är bred och du är den som ser kundens behov och bemöter dem. Du upprättar avtal, skriver offerter och order samt ser till att upprätthålla YRCs höga service genom hela processen.
Du är den som vägleder kunden till rätt utrustning för jobbet. Du ansvarar tillsammans med dina kolleger för att kundens resa från beställning och leverans till återlämning av hyrda produkter flyter smidigt. Det innebär att ta beställningar, boka leveranser, besiktning vid återlämning samt uppföljning av beställningar och leveranser. Du ansvarar också för att butiken är i gott skick och påfylld. På YRC hjälps vi åt och laget går alltid före jaget – du behöver därför vara öppen för att stärka upp på andra avdelningar vid behov.
Du är den som säkerställer att det ska vara enkelt att hyra maskin hos YRC
Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du är tekniskt lagd och intresserad av våra produkter. Tidigare erfarenhet inom branschen är givetvis mycket meriterande.
Du gillar att ge service och ser värdet av att bygga långsiktiga kundrelationer.
För att lyckas i rollen tror vi att du har lätt för att samarbeta och har vana av att jobba med många kontaktytor, troligen från tidigare roller som innesäljare, kundmottagare eller inom kundservice. Du kan konsten att kombinera flexibilitet gentemot kunden med noggrannhet i det administrativa och du har lätt för att se hur du ska prioritera ditt arbete.
Krav
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - gärna i maskinbranschen.
Körkort med behörighet B som lägst. Mycket meriterande med högre behörighet.
God datorvana och erfarenhet av order/affärssystem.
Språk Svenska / Engelska (läs, skrift och tal)