Jobbsafari är en del avschibsted logo

Inköpsassistent till Stora Enso

Academic Work · Göteborg · Ansök senast 12 juli

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Har du känsla för ordning och struktur samt bakgrund inom logistik och inköp? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu får du möjlighet att arbeta i en koordinerande roll med mycket ansvar och breda kontaktytor på ett globalt bolag som är ledande inom sin bransch. Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Stora Ensos räkning en inköpsassistent till deras kontor i Göteborg. Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. De har cirka 25 000 medarbetare i över 30 länder och aktierna är noterade på börserna i Helsingfors (STEAV, STERV) och Stockholm (STE A, STE R).

Du kommer att stötta Sourcing & Logistics Transport Category teamet och tillhöra avdelningen Terminals and inbound coordination som idag sitter i olika delar av landet. Du har ytterligare kollegor som sitter utspridda på kontoren i Polen och Finland. På kontoret i Göteborg sitter du i fräscha lokaler i centrala stan med utsikt över vattnet.

Uppdraget är med start omgående och initialt 6 månader med goda chanser till förlängning. Uppdraget är initialt en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Stora Enso.

Arbetsuppgifter

Category teamet befinner sig i en situation där sourcingcheferna är färre än planerat för det aktuella området. Målet med rollen som inköpsassistent är att minska det manuella arbetet för sourcingcheferna och således undvika samt underlätta att sourcingprocessen fortsätter ostört. I rollen som inköpsassistent kommer du att supportera category teamet med administrativa uppgifter relaterade till inköpsarbetet.

Du kommer till exempel att:
  • Supportera vid kontrakthantering
  • Supportera vid implementering av kontrakt
  • Arbeta med leverantörsstöd och uppföljning av prestanda
  • Arbeta med underhåll av systemdata
Resor kan ingå i tjänsten när alla restriktioner kring Corona-pandemin har lättat.

Vi söker dig som
  • Har en universitet- eller högskoleutbildning inom logistik, inköp eller motsvarande
  • Har ungefär års erfarenhet av arbete inom inköp, supply chain management eller logistik
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Har goda kunskaper i Excel, exempelvis pivottabeller och beräkningar vid prisanalyser
Det är meriterande om du
  • Har goda kunskaper i SAP
  • Har goda kunskaper i finska eller tyska
För att trivas i rollen som inköpsassistent tror vi att du är självgående och motiveras av att få mycket ansvar. Vidare brinner du för att leverera god service och du känner dig trygg med att kommunicera på engelska. Som person är du ambitiös, uthållig och prestigelös och ser din chans att utvecklas inom branschen. Du har även ett stort fokus på problemlösning och ser till att alltid ligga steget före.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
  • Placering: Göteborg, centrala stan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Göteborg

Dela jobbannonsen

Anmäl annons