Inköpsadministratör – DELTID
Konfidentiell · Stockholm · Ansök senast 16 okt.
Deltid · Extrajobb
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Inköpsadministratör - DELTID (Ca 30-50%) konsultuppdrag.
Arbetsbeskrivning
Kraftsam R&B söker nu efter en inköpsadministratör/assistent för att främst bistå i ett tillfälligt Facility-relaterat projekt och eventuellt andra administrativa och operativa arbetsuppgifter inom deras sourcing-organisationen. Bolaget är verksamma inom Maskin-&Industriteknik samt är ett mycket meriterande och etablerat företag att arbeta på. För det Facility-relaterade projektet kommer inköpsassistenten att arbeta nära med de två inköpsspecialisterna som driver projektet.
Vi söker en kandidat som är strukturerad, framtidsinriktad och ivrig efter att lära sig mer om inköp. Helst är kandidaten en student som letar efter att kombinera detta fantastiska tillfälle att lära sig med sina studier i ett stort internationellt företag.
Sourcing -teamet är ett roligt och drivet team som är upphetsade över deras resa mot större hållbarhet och tar företagets nr 1-mål just nu ”En bra plats att arbeta” till nästa nivå.
Nyckelansvar och primära arbetsuppgifter
Start/period: Snarast (1a Oktober till 31a December 2021)
Omfattning: 30 - 50% (Baserat på en 40 timmars arbetsvecka)
Placering: Kista med möjlighet att arbeta hemifrån/digitalt
Eventuell möjlighet till förlängning finns.
Arbetsbeskrivning
Kraftsam R&B söker nu efter en inköpsadministratör/assistent för att främst bistå i ett tillfälligt Facility-relaterat projekt och eventuellt andra administrativa och operativa arbetsuppgifter inom deras sourcing-organisationen. Bolaget är verksamma inom Maskin-&Industriteknik samt är ett mycket meriterande och etablerat företag att arbeta på. För det Facility-relaterade projektet kommer inköpsassistenten att arbeta nära med de två inköpsspecialisterna som driver projektet.
Vi söker en kandidat som är strukturerad, framtidsinriktad och ivrig efter att lära sig mer om inköp. Helst är kandidaten en student som letar efter att kombinera detta fantastiska tillfälle att lära sig med sina studier i ett stort internationellt företag.
Sourcing -teamet är ett roligt och drivet team som är upphetsade över deras resa mot större hållbarhet och tar företagets nr 1-mål just nu ”En bra plats att arbeta” till nästa nivå.
Nyckelansvar och primära arbetsuppgifter
- Kartläggning av leverantörsinformation (antal leverantörer, befintliga kontrakt, villkor etc.) inom kategorin och sammanställa informationen i en excel -fil.
- Granska fakturor och sammanställa utgifterna.
- Kontakta leverantörer och interna intressenter
- Operativa inköpsuppgifter
- Andra administrativa uppgifter inom andra Sourcing-projekt
- Tidigare administrativ/samordnande arbetslivserfarenhet
- Goda engelska och svenska eller norska språkkunskaper (muntligt och skriftligt)
- Gymnasieexamen. (Meriterande med högskoleexamen)
- Goda färdigheter med MS Office -verktyg och applikationer.
- Tidigare arbetslivserfarenhet i liknande roll.
- Tidigare arbetslivserfarenhet med faciliteter eller underhåll av anläggningar
Start/period: Snarast (1a Oktober till 31a December 2021)
Omfattning: 30 - 50% (Baserat på en 40 timmars arbetsvecka)
Placering: Kista med möjlighet att arbeta hemifrån/digitalt
Eventuell möjlighet till förlängning finns.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Konfidentiell
Placering
Stockholm