Jobbsafari är en del avschibsted logo

HR-koordinator till Grundskoleförvaltningen

Göteborgs Stad · Göteborg · Ansök senast 3 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Om arbetsplatsen
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: * öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. * skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. * öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige och ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan och fritidshem. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 8 800 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

Arbetsuppgifter
Är du en driven HR-profil som trivs med att arbeta nära verksamheten och dess ledare? På Grundskoleförvaltningen har vi ett av världens viktigaste uppdrag, här arbetar vi engagerat för att alla elever ska nå målen i skolan. På HR-avdelningen bidrar vi genom att stödja förvaltningens chefer att vara pedagogiska ledare och bra arbetsgivare. Grundskoleförvaltningen bildades för ca 2,5 år sedan och vi är fortfarande i ett spännande skede där vi tillsammans utvecklar vårt stöd och våra processer. För att göra detta på bästa sätt och skapa de bästa förutsättningarna för de vi är till för är vi nyfikna och öppna för nya tankar och idéer. Vi är inne i spännande organisationsförändringar och både förvaltningen och HR-avdelningen kommer att växa och behöver bli fler. Därför söker vi nu nya kollegor som vill bli en del av oss. I dagsläget är vi ca 30 medarbetare som arbetar operativt och strategiskt med ett brett HR-perspektiv. Inom avdelningen har vi kollegor med spetskompetens inom rehab, lönebildning samt administrativa processer. Till HR-avdelningen hör också enheter för kompetensförsörjning, bemanning och rekrytering. Huvuduppgifter är att tillsammans med ytterligare tre HR-koordinatorer ge support och service till förvaltningens chefer och administratörer i löneadministrativa frågor, LAS-hantering och andra personalfrågor såsom t.ex. pension och arkiv. Du håller ordning på organisationsträd och behörigheter och det är du som kvalitetssäkrar, gör kontroller och ger support till förvaltningens chefer och administratörer samt administrerar löneskulder. En gång om året har vi ett uppskattat event för förvaltningens gratifikander som du planerar och samordnar. Tillsammans driver du och dina kollegor utvecklingen framåt för att vår löneadministrativa process skall vara så effektiv, korrekt och kvalitetssäkrad som möjligt. Du ingår i nätverk med andra processledare från Göteborgs stad. Vår HR-avdelning präglas av ett öppet klimat, prestigelöshet, professionalism och ett mycket gott samarbete. Här blir du en del av en grupp med bred kompetens som vi gärna delar med varandra, vilket gör arbetet roligt och utvecklande. Vi jobbar både självständigt och i tajt samarbete i våra team, framförallt så har vi roligt på jobbet! Vi arbetar aktivitetsbaserat, ibland på vårt nybyggda kontor på Gamlestadstorget 7, ibland på våra regionala mötescenter och ibland på andra platser såsom ute på våra skolor.

Kvalifikationer
Du skall ha minst 3-årig gymnasieutbildning. Ytterligare påbyggnadsutbildning i löne-/personaladministration är meriterande. Gedigna kunskaper och erfarenhet av arbete i ett personal- och löneadministrativ system och minst tre års erfarenhet av löneadministrativa arbetsuppgifter är grundförutsättningar för att axla rollen. Du behöver ha förmåga att skapa struktur och ordning, vara noggrann, ha ett siffersinne och ett proaktivt förhållningssätt. Du skall trivas i en serviceroll där du har många kontaktytor, både internt och externt. Du är en god pedagog och kan kommunicera lätt och begripligt både i tal och skrift. Du skall gilla att ha mycket att göra, kunna prioritera och hantera stressiga perioder med arbetsanhopningar. Vill du vara med och göra skillnad för rektorer och elever i Göteborgs stad? Sök till oss! Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Göteborgs Stad

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Kristin Perem

031-366 26 58

Dela jobbannonsen

Anmäl annons