Jobbsafari är en del avschibsted logo

HR generalist sökes till Östergötland

HR generalist sökes till Östergötland

Arena personal · Linköping · Ansök senast 26 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Beskrivning av uppdraget/arbetsuppgifter: Uppdraget är på 100 % inom Region Östergötland och arbetstiden är vardagar mellan 08:00-17:00. Den fysiska arbetsplatsen återfinns på Universitetssjukhuset i Linköping men hälso- och sjukvårdsverksamheten finns över hela länet vilket innebär att resande inom länet är en del av jobbet. Inom flera av regionens verksamheter finns möjligheter att utföra arbete på distans under delar av arbetsveckan. Region Östergötland som arbetsgivare ser positivt på distansarbete. Det är i första hand verksamhetens behov som styr möjligheten att jobba på distans. Det är berörd chef som fattar beslut om vad som ska gälla för respektive enhet eller verksamhet. I rollen som HR konsult ingår man i Hälso- och sjukvårdens stab och har ett uppdrag mot flera verksamheter. Staben stöttar chefer på alla nivåer och ska skapa förutsättningar att genomföra beslut och nå verksamhetens mål. Tillsammans med HR-ansvariga och andra HR konsulter utgör man en del i chefernas HR-stöd. HR-teamen ansvarar för att implementera och vidareutveckla HR-processer inom staben. Man arbetar även i ett nära samarbete med övriga stabsfunktioner (ex ekonomi, utveckling och IT) med syftet att bidra till verksamhetsutveckling och måluppfyllelse. Man behöver gilla att vara operativ, nära våra chefer och verksamheter i en händelserik och utvecklingsinriktad organisation. Uppdraget förutsätter att man har en akademisk examen inom HR från PA-programmet, beteendevetare alternativt annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig och mer än 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Det är mycket meriterande att ha arbetat verksamhetsnära som HR-konsult inom HR:s alla områden och att man har arbetat utvecklingsorienterat med HR ur ett brett perspektiv samt är van att coacha chefer i förändringar. För att passa bra in i rollen behöver man vara strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Ha en god kommunikativ förmåga och kunna vara tydlig när situationen så kräver. Vidare behöver man vara flexibel inför en varierande arbetsvardag och ha lätt för att ställa om mellan olika uppgifter. Man bör ha ett tydligt serviceinriktat och professionellt förhållningssätt och vara bra på att lyssna in organisationens olika utmaningar för att på ett konstruktivt sätt, möta och hantera problem som uppstår. Man behöver ha en vana av självständigt arbete och se vad som behöver göras och prioriteras. Rollen passar den som är prestigelös, gillar att skapa goda relationer och att främja samarbete. Tjänsten är en visstidsanställning mellan 220801-230330.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Arena personal

Placering

Linköping

Kontaktperson

Arena Personal Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons