HR Compensation & Benefit Manager till Imerys

Imerys · Sundsvall

·

Ansök senast 23 aug. (8 dagar kvar)

Imerys är världsledande när det gäller att skapa speciallösningar som förbättrar vardagen genom mineraler. Vår framgång bygger på människor, där vi skapar en miljö för våra 17 800 anställda runt om i världen att trivas och utvecklas. Vi tror passionerat att våra team är som bäst när de får möjlighet till att lära, samarbeta och hitta nya sätt att lösa våra kunders utmaningar, oavsett vilken del av verksamheten de är i. Vi kan erbjuda dig varierande arbetsuppgifter och stora möjligheter att påverka och vara en del av vår utveckling. Om du vill bygga på dina kunskaper och utvecklas i din karriär läs mer på: www.imerys.com Vill du ansvara för att leda, driva och utveckla arbetet inom området Compensation & Benefit för våra nordiska verksamheter? Då ska du söka tjänsten som Human Resources Compensation & Benefit Manager till denna väletablerade internationella industrikoncern som tillverkar och levererar produkter till stål-, pappers- och förpackningsindustrin. Tjänsten innebär huvudansvar för frågor som rör Comp & Ben samt för att stötta verksamheterna i arbetet med att outsourca HR- och ekonomifunktionerna. Din roll innefattar såväl operativt som strategiskt arbete. Du rapporterar till Imerys Country HR Director Nordics & Russia och ingår HR-organisationen vilken består av HR-chefer, lönechefer och administratörer. Ditt fokusområde blir att utveckla, implementera och koordinera processer, rutiner, struktur och riktlinjer relaterade till Comp & Ben för våra 7 verksamheter i Sverige, Finland och Danmark. Detta gör du i nära samarbete med det globala teamet för Comp & Ben och innefattar områden såsom: löner (process, kartläggning och statistik), bonus, pension, försäkringar, tidsrapporteringssystem, HR-system, budget för personalkostnader, kollektivavtal, nationella arbetskontrakt m.m. En stor del av ditt arbete kommer att innebära projektledning gällande Outsourcing av lön i Norden samt för övriga HR-systemprojekt. Vi söker dig med en akademisk utbildning, gärna inom HR, ekonomi, finans och/eller Business samt med mångårig erfarenhet i en roll som exempelvis HR-, löne-, ekonomichef och/eller controller. Har du dessutom erfarenhet av att projektleda outsourcing av löner så är det meriterande. Vi tror att du genom dina erfarenheter har arbetat brett inom HR/ekonomi och har goda kunskaper kring lönemodeller, lönestruktur, pensions- och övriga förmånsstrukturer. Du har stor systemkunskap och arbetar obehindrat i olika IT-verktyg, du är van att hantera stora datamängder och har en god förståelse för hur de hänger ihop. Som person är du driven och ansvarstagande samt har en god analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du är van att arbeta självständigt och kan se både detaljer och samtidigt ha koll på helheten. Du har lätt för att samarbeta, är social samt har en mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du är prestigelös, flexibel och positiv till förändringar. Då vi jobbar i en internationell koncern och rollen innefattar många utländska kontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av HR-, löne- och ekonomisystem. Tjänsten avser anställning hos Imerys med placering vid fabriken i Tunadal i Sundsvall. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”C&B Manager Imerys” ansök senast den 23 augusti 2020.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Imerys

Placering

Sundsvall

Kontaktperson

Rutinera i Sundsvall AB

Ansök nu