Jobbsafari är en del avschibsted logo

HR Business partner till Coop Mitt i Gävle

HR Business partner till Coop Mitt i Gävle

Randstad · Gävle · Ansök senast 6 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Coop Mitt är i ett utvecklande och växande skede, och ligger i framkant med nya etableringar.  Nu förstärker de sin HR-avdelning med en HR Business partner med spetskompetens inom arbetsrätt och arbetsmiljö och som vill vara med att utveckla och driva affären och deras HR-arbete framåt.

Som HR Business Partner hos Coop Mitt kommer du att ingå i ett härligt HR-team tillsammans med HR-chef, HR-kontroller, HRBP och en HRBP junior. Teamet utvecklar HR arbetet och ansvarar för att vara en attraktiv och god arbetsgivare med målet affärsmässig framgång i Coop Mitt.

Ansvarsområden

Rollen som HRBP innebär arbete både av operativ och strategisk karaktär och där du kommer att arbeta brett inom HR-området. Det viktigaste i ditt arbete är att arbeta nära chefer och medarbetare och att självständigt stötta, vägleda och vidareutveckla ditt arbetsområde. Inom ditt regionansvar driver du HR processer utifrån de affärsmässigt satta målen och din spetskompetens ligger inom områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och förhandling.   

Vi har 65 butiker och är 1 400 medarbetare varav merparten är butiksanställda. Coop Mitt är en konsumentförening och finns i Gästrikland, Hälsingland, Dalarna, Uppland och i Västmanland. 

Kvalifikationer

Som person trivs du i en arbetsmiljö där det händer mycket och där du kommer att ha många olika kontakter. Du är en teamspelare med ett stort mått positiv energi och vilja att utreda, lösa och proaktivt förebygga. Du har stort eget ansvar att agera och fatta beslut i de ärenden du hanterar varför vi också tror att mod är en viktig egenskap. Genom din kunskap och erfarenhet inom arbetsrätt och förhandling kommer du att guida och utveckla våra ledare och medarbetare. För att lyckas är du drivande och strukturerad för att nå resultat. Vi arbetar på ett prestigelöst sätt och vill att du är beredd att hugga i där det behövs, vilket ibland kan innebära snabba omprioriteringar.

Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom Personal- och Ledarskap. Meriterande är masterexamen med inriktning arbetsrätt och förhandling.
Vi ser att du har ca. 7-10 års erfarenhet av HR utifrån ett konsultativt arbetssätt och strategiskt HR arbete. Vi värdesätter att du har erfarenhet från en affärsdrivande verksamhet där förändring inte är ovanligt. Generell operativ erfarenhet i ledar- och HR frågor utifrån ARUBA.

Ansökan

Vill du veta mer om tjänsten kontakta vår HR-chef Anne Thelin-Ehrling tfn: 010-747 53 39 eller vår HRBP Susanne Rönnberger tfn: 010-747 53 23.

Vill du veta mer om processen, kontakta Frida Linngård, rekryteringskonsult på Randstad: frida.linngard@randstad.se, 073-3434498.

Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast, dock senast den 6 december 2020. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 

Om företaget

Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Gävle

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons