HR-administratör till rekryteringsenheten

Norrköpings kommun · Norrköping

·

Ansök senast 8 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. VÅR VERKSAMHET Rekryteringsenheten är en del av kommunens centrala personalavdelning på kommunstyrelsens kontor och består av rekryteringsspecialister, HR-administratörer och rekryteringschef med uppdrag att avlasta chefer och kvalitetssäkra rekryteringar i kommunen. Enheten arbetar med kommunens rekryteringsprocess i stort, utbildning av chefer, rekryteringstjänster, bemanningsfrågor samt vikarieförsörjning inom vård och omsorg samt för skola och barnomsorg. Vi är ett team av både HR-administratörer och rekryterare, vi är nyfikna, personliga och professionella. Vi är resultatorienterade men glömmer inte att har roligt, visa omtanke och fira våra framgångar under vägen. Du hittar oss i vanliga fall i ljusa, öppna och trevliga lokaler på Norra Promenaden 100, just nu arbetar flertalet av oss på distans och håller kontakten digitalt. Vård- och omsorgskontorets vikarieförsörjning är en viktig del i skapandet av framtidens Norrköping och en meningsfull och trygg vardag för alla de Norrköpingsbor som får stöd och omsorg. ARBETSBESKRIVNING I rollen som HR-administratör på rekryteringsenheten blir du huvudansvarig för vård- och omsorgskontorets ordinarie vikarierekrytering. Du arbetar självständigt med urval, intervjuer och referenstagning. Du kommer även att vara delaktig i rekryteringen av semestervikarier till vård- och omsorgskontoret som drivs av en av dina kollegor. Rekryteringsprocessen som tillämpas när man söker arbete som korttidsvikarie är till för att säkerställa en god kvalité och kunskap hos de korttidsvikarier som ska arbeta i Norrköpings kommun.  ReachMee och TimeCare pool är de system som vi har som stöd för våra processer.  En vanlig arbetsdag kommer du bland annat att jobba med att rekrytera och kvalitetssäkra nya vikarier och fatta beslut om vilka kandidater som blir godkända att arbeta som vikarie i Norrköpings kommun. En stor del av ditt arbete består i dagliga kontakter med kandidater, referenter och  vikarier. Ett nära samarbete både med dina kollegor på vård- och omsorgskontorets bemanningsenhet och rekryteringsenheten är avgörande för uppdraget. Du är Norrköpings kommuns och vård- och omsorgskontorets ansikte utåt, mot kandidater, vikarier och chefer vilket innebär att du har en viktig roll i hur vårt arbetsgivarvarumärke uppfattas. DIN PROFIL Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning mot HR, beteendevetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig samt några års erfarenhet av rekryteringsarbete.  För att trivas riktigt bra och blomstra i din roll ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med service. Du är genuint intresserad av andra människor och ser varje intervju som en ny möjlighet att hitta en toppkandidat. Din goda förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos andra människor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Det är inte någon nackdel om ditt hjärta klappar lite extra för Norrköpings kommun och möjligheten att genom att rekrytera rätt vikarier förändra människors vardag. Du har ett sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och har lätt för att prioritera när situationerna och tidsramarna kräver det. Du känner dig trygg i din roll och kan därför skapa goda dialoger och positiva möten med både chefer och kandidater, även de dagar då det inte riktigt blir som planerat.   Den dagliga kontakten med kandidater och kollegor internt inom kommunen innebär att du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift och att du förstår vikten av god samverkan för att nå resultat. MER INFORMATION OCH ANSÖKAN Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start omgående och till och med den 30 juni. Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Stina Fogel, 011-15 18 59 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10. Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan vill vi ha senast den 8 december. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Norrköpings kommun

Placering

Norrköping

Kontaktperson

Norrköpings kommun