Jobbsafari är en del avschibsted logo

Hardware Accountant till välkänt fintechbolag

Hardware Accountant till välkänt fintechbolag

Academic Work · Stockholm · Ansök senast 23 apr.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi söker för vår kunds räkning dig som är en analytisk och kommunikativ team player till rollen som Hardware Accountant. Du kommer att vara en viktig spelare i företagets utveckling och välkomnas till ett härligt team som utgår från deras kontor på Regeringsgatan i Stockholm!

Information om uppdraget

Företagets målsättning är att hjälpa småföretag att lyckas i en värld av jättar. År 2010 lanserade de världens första chipkortläsare och app för mobila kortbetalningar som gör att småföretag kan ta emot kortbetalningar på ett enkelt och prisvärt sätt. Men de slutade inte där. Bolaget grundades i Stockholm, men idag finns de världen över. De erbjuder en rad olika verktyg för småföretag i Europa och Latinamerika för att ta betalt, sälja smartare och växa. De har satsat på detta omfattande och ofta försummade segment eftersom det är helt avgörande för en hållbar ekonomi. Deras framgång är företagets framgång.

Som Hardware Accountant kommer du att ansvara för att övervaka och ta hand om redovisningen för de två europeiska hårdvaruföretagen ur ett lokalt rapporteringsperspektiv, för att säkerställa efterlevnad av redovisningsregler och krav. Dessa ansvarsområden inkluderar att se till att rätt redovisningsstandarder tillämpas, att interna kontroller finns på plats och tjänar sitt syfte och att stödja både den interna och externa rapporteringen. Du kommer att bidra till att skapa processer och rutiner, förbereda årsredovisning och skattedeklaration. Som expert på hårdvaruredovisning kommer du att arbeta tvärfunktionellt med andra intressenter inom verksamheten för att stötta gällande affärsstrategier ur ett ekonomiskt perspektiv. Eftersom vår kund är ett snabbt växande företag behöver du vara en person som gillar en ständigt föränderlig miljö, drivas av samarbeten och ha en förmåga att tänka kreativt.

Detta är ett konsultuppdrag. Academic Work kommer att vara din arbetsgivare och du kommer att arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara heltid.

Detta ska ingå i din ansökan

* CV på engelska

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för:
  • Säkra korrekt klassificering av balansräkning och resultaträkning
  • Säkerställa, förbereda och slutföra den månatliga stängningsprocessen enligt fastställda deadlines i stängningskalendern
  • Förbered årsslutet i enlighet med interna och externa deadline
  • Förbereda och slutföra årsredovisningar, noter och kassaflödesanalys samt dokumentera och dela relevant stöd i kommunikationen med revisorerna
  • Fånga alla affärstransaktioner i bokföringen och säkerställa giltigheten av dem
  • Validera enhetsspecifika saldon, till exempel ett lagersaldo
  • Extern övervakning av regulatoriska redovisningsändringar och praxis
  • Samarbeta med regionala och företagsekonomiska team för att säkerställa att lämpliga lokala krav uppfylls
  • Driva förbättring och automatisering inom ditt eget område och stötta teamet vid behov
Vi söker dig som
  • 2 eller 3 års relevant erfarenhet av redovisning för en affärsenhet (inte enbart leverantörsreskontra eller liknande, utan erfarenhet av fler delar av flödet)
  • Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Har god kompetens inom MS Office specifikt inom Excel
Meriterande, men inga krav.
  • Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av Supply Chain (har arbetat inom hårdvarubranschen)
  • Erfarenhet av revisionsrutiner och efterlevnadskrav i Sverige och Norge
  • Förståelse för bolagsskatt, indirekt skatt och internprissättning
  • Kunskap inom SAP & SAP BW och NetSuite
Som person har du analytiska färdigheter i världsklass, du är lösningsfokuserad och detaljorienterad. Du är kommunikativ och har förmågan att bygga relationer och organisatoriskt inflytande i interaktioner med seniora ledare, kollegor och affärspartners.

Detta ska ingå i din ansökan

* CV & Personligt brev på engelska

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 12 månader med chans till förlängning/överrekrytering
  • Placering: Regeringsgatan, Stockholm. Goda möjligheter till Remotearbete.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons