Jobbsafari är en del avschibsted logo

Handläggare inom mervärdesskatt

Skatteverket · Helsingborg · Ansök senast 8 feb.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du vara med och skapa samhällsnytta? Är du jurist eller ekonom? Skulle du tycka att det var spännande att jobba med beskattningsfrågor med fokus på momsfrågor? Som handläggare inom mervärdesbeskattning får du möjligheten att arbeta med utmanande utredningar genom ett teambaserat arbetssätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du utreder små och medelstora företag med fokus på mervärdeskatt. Utredningarna varierar i omfattning och komplexitet. I arbetet behöver du kartlägga, inhämta, bearbeta och analysera information och kunna besluta i olika skatteärenden. Det ingår att ge information samt tillhandahålla service så väl internt som externt.  Vi ser vikten av lärande i arbetet. Du driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet innebär många externa såväl som interna kontakter, exempelvis med företag och andra myndigheter. Som en del av våra team får du möjlighet att utvecklas och arbeta med kompetenta kollegor. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteenhet 28 med placering i Helsingborg. Enheten har även verksamhet i Lund och  Ängelholm. Vi är totalt 135 medarbetare på enheten fördelat på ca 20 kolleger per sektion och ca 10 kollegor per team. Vi arbetar ortsöverskridande och har till stor del virtuella kontakter. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - vara noggrann och ha god analytisk förmåga - ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift - ha god samarbetsförmåga och ett bra bemötande både internt och externt - vara resultatinriktad, engagerad och drivande - ha förmåga att se helheten och vara lösningsorienterad Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik  - ett par års aktuell arbetslivserfarenhet av arbete med momsfrågor.   Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skatteverket

Placering

Helsingborg

Kontaktperson

Skatteverket

Dela jobbannonsen

Anmäl annons