Jobbsafari är en del avschibsted logo

Handläggare inom beskattning av företag och privatpersoner

Handläggare inom beskattning av företag och privatpersoner

Skatteverket · Helsingborg · Ansök senast 11 okt.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Är du ekonom eller jurist och trivs med att arbeta teambaserat? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du jobbar antingen med inkomstskatt, moms, företagsregistrering, arbetsgivaravgifter, internationell beskattning eller med flera områden samtidigt. Vi arbetar teambaserat och vi ger och får stöd av varandra i teamet. Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Som en del av våra team får du möjlighet att utvecklas och arbeta med fantastiska kollegor. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Arbetet innebär även många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.  Du tillhör skatteenhet 28 med placering i Helsingborg eller Ängelholm. Vi är totalt 150 medarbetare, ca 20 kolleger per sektion och ca 10 kollegor per team. Vi arbetar ortsöverskridande med virtuella kontakter och möten. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - kunna ställa om och tänka nytt på både kort och lång sikt - tala och skriva enkelt och tydligt - vara bra på att samarbeta i team och stötta andra för att nå gemensamma mål - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut. Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik som är avslutad eller avslutas inom kort - aktuell erfarenhet av arbete inom ekonomi eller juridik.  Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet inom beskattningsområdet. Det är även önskvärt att du har aktuell erfarenhet av redovisning, bokföring, revision eller handläggande arbete på myndighet. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skatteverket

Placering

Helsingborg

Kontaktperson

Skatteverket

Dela jobbannonsen

Anmäl annons