Jobbsafari är en del avschibsted logo

Försäkringsadministratör International

Söderberg & Partners · Stockholm · Ansök senast 12 juli

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du utvecklas vidare i en administratörsroll i en internationell miljö? Söderberg & Partners International växer och söker nu en erfaren administratör inom försäkring till vårt växande team specialiserat på internationella kunder.

Du kommer att arbeta nära våra Global Practice Leaders med administrativa processer för de internationella kunderna samt även bistå med koordinering mot interna team och internationella uppdragsgivare. Verksamheten har byggts upp de senaste åren och är nu i startgroparna för att expandera och utvecklas ytterligare.

Arbetsuppgifter:
  • Bistå i upphandlingar i samband med nya förfrågningar från globala mäklare. Genomföra globala sammanställningar av försäkringsinformation och koordinera informationsutbyte med övriga interna avdelningar.
  • Bistå rådgivare och administratörer med framtagandet av försäljningsmaterial och verifiering av intäktsredovisning. En viktig del av arbetet är att stötta lokala administratörer med information om S&P Internationals rutiner och förberedelse av handlingar för specialupplägg eller dispensansökningar.
  • Dialog med internationella uppdragsgivare, t.ex. kollegor inom S&Ps nordiska nätverk eller externa globala mäklare med syftet att förbereda inför nya affärer och inhämtande av underlag.
  • Fakturahantering
  • Administrera pågående affärer i diverse CRM uppföljningssystem.
Teamet och verksamheten är under utveckling så även andra uppgifter kan komma efter hand. Rollen som sådan är ny så vi ser det som meriterande att du har goda tidigare kunskaper inom försäkring, gillar att skapa nya kontakter och har en vilja att utvecklas och lära.

Söderberg & Partners International

Söderberg & Partners International skräddarsyr och koordinerar försäkringar för verksamheter runt om i världen. Avdelningen arbetar både med inkommande och utgående affärer, tjänsten kommer dock primärt att fokusera på att hjälpa till med inkommande affärer. Det vill säga, utländska bolag med verksamhet i Sverige. Vill du läsa mer om oss se information på vår hemsida, Söderberg & Partners International
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Trivs i den administrativa rollen och uppskattar kontakt med kunder
  • Är kommunikativ och serviceinriktad
  • Meriterande med tidigare erfarenhet eller kunskap inom försäkring/pension
  • Driver självständigt dina uppgifter med frågor, problemlösning och handläggning gentemot de internationella kunderna
  • Mycket god engelska i tal och skrift
Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt!

Placering: Stureplan 8, Stockholm

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag : 2022-07-12

Kontaktperson: Sasha Sem-Sandberg, 073 231 85 52

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Söderberg & Partners

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Sasha Sem-Sandberg

073 231 85 52

Dela jobbannonsen

Anmäl annons