Jobbsafari är en del avschibsted logo

Fastighetsförvaltare till Norrköping med områdesansvar

Fastighetsförvaltare till Norrköping med områdesansvar

Rikshem · Norrköping · Ansök senast 5 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Är du en självgående, flexibel och engagerad förvaltare med tidigare erfarenhet från bostadsförvaltning? Vi söker nu en förvaltare till Norrköping som blir en del av ett tight team av tekniker, uthyrare och förvaltare.

Arbetsuppgifter:

Som förvaltare är du budget- och resultatansvarig för en fastighetsportfölj bestående av bostadsfastigheter. Du arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och du säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och förvaltningsprojekt. Du arbetar proaktivt med att hitta förbättringspotential i din fastighetsportfölj och ansvarar för att driva utvecklingen framåt i enlighet med Rikshems fastighetsstrategier. Du bevakar och sköter förhandlingar kring lokalhyresavtal samt följer upp eventuella bostadsvakanser i dina fastigheter. Du ansvarar för kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar. Du kommer även ha daglig kontakt med bostadshyresgäster.

Hos Rikshem arbetar du i ett kompetent team bestående av förvaltare, uthyrare och fastighetstekniker och du har även tät dialog med övriga funktioner inom förvaltning och projekt. Vidare ansvarar du för att arbetsleda fastighetsteknikerna för dina områden. Tjänsten rapporterar till Gruppchef fastighet.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning i grunden inom exempelvis ekonomi, fastighetsförvaltning eller byggingenjör. Du kan även förskansat dig erfarenhet på annat sätt som vi kan bedöma likvärdig. Du har erfarenhet av en liknande roll inom fastighetsförvaltning av bostäder i minst 2–3 år. Du har god ekonomisk förståelse, övergripande kunskaper inom fastighetsteknik. Det är meriterande om du har vana att samordna och handla upp underhålls- och ombyggnadsprojekt och har förståelse för entreprenad-juridik. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Som person är du van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, resultatmedveten och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Varför Rikshem?

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du kan växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts vara nyfiken och delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Kontakt:

Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller therese.fyhr@jeffersonwells.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: Fastighetsförvaltare, förvaltning, fastighetsbranschen, drift och underhåll, hyreshus.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Rikshem

Placering

Norrköping

Kontaktperson

The We Select Company AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons