Jobbsafari är en del avschibsted logo

Fastighets- och säkerhetssamordnare

Fastighets- och säkerhetssamordnare

Schenker AB · Södertälje · Ansök senast 8 okt.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss! Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet! Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats på i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Fastighets- och säkerhetssamordnare. Arbetsbeskrivning: Som Fastighets- och säkerhetssamordnare ansvarar du för att förvalta vår fastighet på bästa möjliga sätt. Ytterligare ett stort ansvarsområde är att se till att samordna verksamhetens säkerhetsarbete och att våra säkerhetskrav uppfylls. I din roll ingår bland annat; * Att informera den lokala organisationen så att säkerhetsrelaterade rutiner och instruktioner hålls uppdaterade enligt gällande regler, bestämmelser och lokala föreskrifter. * Att kontinuerligt inhämta information om fysiska säkerhetsskyddet, personalförändringar, entreprenörsarbeten, avtal med kund vars gods är högvärdigt och/eller stöldbegärligt, misstänkta brott och incidenter inom distriktet. * Att tillse att säkerhetsutrustning, säkerhetssystem samt säkerhetstjänster fungerar enligt avtal och syfte. * Att rapportera i centrala rapporteringssystemet i enlighet med rapporteringsskälen som återfinns i säkerhetshandboken. * Hantera avtal samt följa upp leverantörs förebyggande underhåll av fastigheten * Vara behjälplig/kontaktperson för våra fastighetsleverantörer Din Profil Vi söker dig som har utbildning inom fastighet/säkerhet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom terminal eller lager är det meriterande. Som person behöver du vara lugn, lyhörd och trygg. För oss är det viktigt att du är rak och tydlig i din kommunikation, kan vara flexibel och beredd på att fatta snabba beslut. Andra egenskaper som vi kommer lägga stor vikt vid; * Du är en positiv person som ser möjligheter och som bidrar till ett gott samarbetsklimat. * Gillar ordning och reda * Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet. Vi vet att dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som tidigare erfarenheter. Information och ansökan: Tjänsten är en Tillsvidareanställning/Provanställning med start i början av januari 2022. Placeringsort är Almnäs, Södertälje. Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Franco Carbajal via mail Franco.Carbajal@dbschenker.com. För att visa intresse för tjänsten är du välkommen att ansöka via Ansök nu. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag, dock senast den 8/10-2021. Vi ser fram emot din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Schenker AB

Placering

Södertälje

Kontaktperson

Schenker AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons