Jobbsafari är en del avschibsted logo

Familjerättssekreterare/Familjehemssekreterare till Borgholms kommun

Familjerättssekreterare/Familjehemssekreterare till Borgholms kommun

Borgholms kommun, Socialförvaltningen · Borgholm · Ansök senast 27 juni

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi söker nu en familjerättssekreterare till vårat trevliga gäng på myndighetsavdelningen! Välkommen till ett utmanande och givande jobb tillsammans med kompetenta, engagerade och kreativa kollegor. Myndighetsavdelningen består av biståndsbedömning inom SoL och LSS, anhörigstöd, personligt ombud, familjerätt och familjehem. Enheten består av 9 medarbetare och familjerättssekreteraren och familjehemssekreteraren jobbar i team och i nära samarbete med LSS-handläggarna. Hos Borgholms kommun finns en mångfald av yrkesområden. Detta gör det möjligt för både en spännande karriärutveckling och/eller karriärväxling inom många olika områden. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans. Kommunens storlek innebär att du som anställd arbetar nära dina medarbetare, chefer, beslutsfattare och våra medborgare. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor, god arbetsmiljö och ett inspirerande hälsoarbete. Vår inriktning är att verka för att synliggöra medarbetarna, öka inflytandet och delaktigheten på arbetsplatsen bland annat genom ökad chefstäthet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening. Vill du bli en av oss? Vi intervjuar löpande så tveka inte att ansöka redan i dag! ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter kommer innefatta alla områden inom den kommunala familjerätten så som bland annat samarbetssamtal, utredningar, yttrande och avtal i frågor som rör vårdnad, boende, umgänge, adoption, faderskap. Arbetet innebär också att stötta familjehemssekreteraren att utreda och rekrytera familjehem, kontaktfamiljer samt kontaktpersoner, men även att skriva avtal och handleda familjehemmen i sina uppdrag. Du kommer att ha huvudansvaret för familjerätten men även vara delaktig i familjehemsarbetet. I tjänsten kan långresor förekomma. Vi erbjuder dig: • Ett betydelsefullt, spännande och utvecklande arbete • En stabil, ambitiös och kompetent arbetsgrupp • Ett gott arbetsklimat med trevliga kollegor och högt i tak • En rimlig och hanterbar arbetsbelastning • Stöd i det dagliga arbetet utifrån behov • Flextid med viss möjlighet att arbeta hemifrån • Handledning • Friskvårdsbidrag • Fräscha och ändamålsenliga lokaler KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom eller har en annan, av arbetsgivaren bedömd, relevant högskoleutbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning framförallt inom området familjerätt, familjehem och barn och familj är meriterande. Du som person är nyfiken på människor och har lätt för att samarbeta. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Tjänsten kräver att du har ett gott omdöme, är strukturerad och har lätt för att fatta beslut. Eftersom ingen dag är den andra lik har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är mottaglig för den person du har framför dig. Du har förmåga både att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor och samarbetspartners, både internt och externt. Du är strukturerad, flexibel och lösningsinriktad med en förmåga att se till både individens behov och till helheten. För arbetet krävs god datorvana och innehavande av körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du kompletterar vår grupp. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Borgholms kommun, Socialförvaltningen

Placering

Borgholm

Kontaktperson

Borgholms kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons