Jobbsafari är en del avschibsted logo

Familjehemssekreterare, 75 % tillsvidaretjänst

Familjehemssekreterare, 75 % tillsvidaretjänst

Sjöbo kommun, Myndighetsenheten · Sjöbo · Ansök senast 31 jan.

Deltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Våra 1100 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare! Socialtjänsten i Sjöbo kommun tillhör Familjeförvaltningen och består av Myndighetsenheten, Råd- och Stödenheten och Mottagningsenheten. Inom Myndighetsenheten arbetar både socialsekreterare för barn- och unga samt socialsekreterare för vuxna. På Myndighetsenheten arbetar vi med myndighetsutövning såsom beslutande om bistånd i form av försörjningsstöd, missbruksbehandling och familjeinriktade insatser enligt SoL och LVU. Även Familjerätten finns på myndighetsenheten. Under 2021 kommer en organisationsöversyn att påbörjas. Som ett första led kommer enheten 210201 att delas i myndighetsenheten barn och myndighetsenheten vuxen. Aktuell vakans kommer att organisatoriskt tillhöra myndighetsenheten barn med nuvarande enhetschef myndighetsenheten som ansvarig. ARBETSUPPGIFTER Som en av två familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder du kontaktpersoner/kontaktfamiljer samt familjehem. Du ingår avtal om ersättningar med de som erhåller uppdrag av nämnden samt ger uppdragstagare handledning. Nära samarbete sker med ansvarig socialsekreterare för barnet/ungdomen. Familjehemssekreterare har regelbunden extern handledning tillsammans med barnsekreterare på enheten. Som medarbetare på myndighetsenheten arbetar du i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är andra viktiga inslag. I syfte att möjliggöra en trygg start för dig som nyanställd sker introduktionen enligt en strukturerad introduktionsplan med regelbunden uppföljning. Extern handledning av utbildad psykoterapeut sker månadsvis i arbetsgruppen. Det ges även möjlighet att upprätta en individuell kompetensutvecklingsplan för att säkerställa att du som anställd får tillgång till löpande utbildningar, kurser och annan önskvärd kompetensutveckling. Vi vill att Socialtjänsten i Sjöbo kommun ska vara en utvecklande arbetsplats där man vill stanna! Sjöbo kommun erbjuder ett generöst årligt friskvårdsbidrag om 2500 kr och möjlighet till 1 timmes friskvård på arbetstid varje vecka. Vi kan även erbjuda dig som vill möjlighet till fler extra lediga dagar i utbyte mot ett löneavdrag motsvarande semesterdagstillägget. KVALIFIKATIONER Socionomexamen, samt erfarenhet av arbetsområdet. Kälvestensutbildning en merit liksom handledarutbildning. Har du tidigare arbetat i Procapita är det en fördel. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt en god förmåga att samarbeta såväl internt som externt förutsätts. Körkort *B**** ett krav. Personlig lämplighet. Löpande urval och intervjuer. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 300 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Sjöbo kommun, Myndighetsenheten

Placering

Sjöbo

Kontaktperson

Sjöbo kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons